وزیر نیرو در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی عنوان کرد

رفع ناترازی‌ برق با کمک انرژی‌های تجدیدپذیر

وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کمک مؤثری برای رفع ناترازی قابل توجه برق است، گفت: ادارات باید ۵ درصد برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و اگر این اقدام را انجام ندهند باید از تابلوی برق سبز در بورس، برق خریداری کنند.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی، اظهار داشت: امسال ناترازی زیادی در برق داریم که انرژی‌های تجدیدپذیر کمک بسیار خوبی برای حل این ناترازی است.
محرابیان یکی از دلایل روی‌آوری به انرژی‌های تجدیدپذیر را اقتصاد آن دانست و افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار ارزان‌تر از سایر روش‌های تأمین برق است. وی دلیل دیگر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را محیط زیست عنوان کرد و گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر پاک‌ترین انرژی به حساب می‌آیند. وزیر نیرو گفت: بورس سبز امکان رقابت را برای تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر با یکدیگر فراهم می‌کند.
 محرابیان به تکلیف صنایع و بخش اداری کشور برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز خود با استفاده از انرژی تجدیدپذیر پرداخت و گفت: قانونگذار مشخص کرده است که امسال صنایع یک درصد برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تأمین کنند و می‌توانند این میزان انرژی را با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین و در غیر این صورت از طریق تابلوی بورس سبز در بورس انرژی ایران، آن را تأمین کنند. مدیرعامل بورس انرژی ایران هم گفت: این باعث افتخار است که ایران به عنوان نخستین کشور غرب آسیا آغازگر معاملات برق انرژی تجدیدپذیر در بورس است.
علی نقوی افزود: ارزش بازار انرژی تجدیدپذیر در دنیا تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۲ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. وی گفت: صدور مجوز صادرات به نیروگاه‌های تجدیدپذیر و رفع انحصار از توانیر برای صادرات برق، گام مهمی در توسعه صنعت برق کشور خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی