رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد

برخورد تعزیراتی با خودروسازان مونتاژی متخلف

 رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند، در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حسین فرهیدزاده‌ افزود: در جلسه‌ای با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، نمایندگان سازمان حمایت و خودروسازان خصوصی، به خودروسازان اعلام شد درصورتی که از قیمت‌های مذکور سرپیچی کنند با آنها برخورد می شود.وی اظهارکرد: در روزهای گذشته با رصد و پایش سایت‌های این خودروسازان، در برخی موارد مشاهده شد که هنوز قیمت‌های قبلی در سایت‌ها وجود دارد. در نهایت پس از مکاتبه با این شرکت‌ها و همچنین گفت‌وگوهای تلفنی، جلسه اتمام حجت با آنها تشکیل شد.
در این مدت برای جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم اقدام کردیم، در برخی موارد هم ابهاماتی وجود داشت که از شورای رقابت استعلام کردیم؛ به محض جمع‌آوری این ادله و همچنین دریافت جواب استعلامات، اقدامات تعزیراتی را بر اساس همان قیمت‌های اعلامی انجام خواهیم داد.وی درباره مشتریانی که با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب اقدام به خرید خودرو کرده‌اند هم گفت: با توجه به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت (مربوط به تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به بعد)، هرگونه افزایش قیمت پس از این تاریخ، گران‌فروشی محسوب می شود.
مشتریان این خودروسازان، چنانچه مشکلی در زمینه قیمت‌های پرداختی خود داشته و قراردادهایشان قابل رصد باشد، می‌توانند به سازمان حمایت، سازمان‌های صمت استانی، مراجع حل اختلاف و کمیته‌های منطقه‌ای مراجعه کنند تا با بررسی موارد، احقاق حق انجام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی