نیم نگاه

مترجم «جنایت و مکافات» داستایفسکی درگذشت
ایسنا/اصغر رستگار، مترجم، در ۷۴ سالگی از دنیا رفت.
یگانه، همسر این مترجم با تأیید این خبر گفت: متأسفانه خیلی ناگهانی شد. مریضی‌ای نداشت. عصر چهارشنبه (بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه) ایست قلبی کرد و از دنیا رفت. پیکر او اواسط هفته جاری در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده می‌شود.
کتاب «جنایت و مکافات» با ترجمه اصغر رستگار در دوره نوزدهم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.


نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «ایثار» در مشهد آغاز به کار کرد
روابط عمومی جشنواره فیلم ایثار/نخستین جـــــــشنـــــــــــــواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» با دبیری فرهاد مختاری عصر روز جمعه با حضور جمعی از خانواده شهدا و هنرمندان در کنار مزار شهدای «جبل‌النور کوهسنگی» مشهد آغاز به کار کرد.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، حضور هنرمندان و اهالی رسانه، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان برای تماشای آثار این جشنواره که تا سوم خرداد ماه ادامه دارد، آزاد است.
 

مدیرکل هنرهای تجسمی تغییر کرد
روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به سمت مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی این وزارتخانه منصوب کرد.
خراسانی‌زاده متولد سال ۱۳۶۴ و دانش‌آموخته دکترای هنر اسلامی از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است که پیش از تصدی مسئولیت جدید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود. پیش از این عبدالرضا سهرابی عهده‌دار این مسئولیت بود.
 

آغاز بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور
ایرنا/ بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های کشور از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه با شعار«این صحنه جرم نیست» به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.
در این جشنواره ۲۴ گروه نمایشی در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، عروسکی و نمایشنامه‌خوانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


عمل‌های زیبایی سوژه تئاتر شد
روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر/ «بی‌ صورت فلکی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی تئاتر شهر است که از خرداد سال ۱۴۰۲ به کارگردانی مریم باقری و نویسندگی نیاز اسماعیل‌پور در تالار چهارسوی مجموعه روی صحنه می‌رود. «بی صورت فلکی» نمایشی کمدی درباره آدم‌هایی است که برای فرار از ناکامی‌ها و سرخوردگی‌های خود به عمل‌های زیبایی پناه برده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی