بررسی شرایط منچسترسیتی در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر

چلسی را ببر و قهرمان شو

امیررضا همایون
خبر‌نگار


با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی فصل گمانه‌زنی‌ها برای تیم قهرمان لیگ‌های معتبر آغاز می‌شود. آنچه لیگ برتر فوتبال انگلیس هم از آن مستثنی نیست. البته باید گفت ماجرای مشخص شدن تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس در این فصل تفاوت زیادی با آنچه در گذشته رخ می‌داد، داشت. این فصل آرسنال با هدایت میکل آرتتا عملکرد مطلوبی داشت و در اکثر هفته‌ها در صدر جدول حضور داشت. این صدرنشینی اما به قهرمانی آنها منتهی نخواهد شد زیرا آرتتا در هفته گذشته مسابقات مقابل تیم برایتون یک شکست عجیب و غیر منتظره را تجربه کرد. آنچه که باعث شد توپچی‌ها با توجه به پیروزی سیتی مقابل اورتون از صدر جدول فاصله بگیرند و همه چیز برای قهرمانی در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات این فصل جزیره مهیا شود. شاگردان گواردیولا با پیروزی مقابل چلسی می‌توانند بار دیگر به قله فوتبال انگلستان برسند. برد سیتی در این جدال با چلسی با توجه به شرایطی که شاگردان لمپارد دارند دور از انتظار نیست. به عبارت دیگر می‌توان گفت منچسترسیتی از همین حالا قهرمان این فصل لیگ برتر است مگر اینکه در بازی امشب اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ بدهد و چلسی عملکرد فوق‌العاده‌ای را مقابل منچسترسیتی به نمایش بگذارد.
 
فرصت کسب سه‌گانه                 
منچسترسیتی در حال حاضر شرایط فوق‌العاده‌ای دارد و در مدت زمان 21 روز (31 اردیبهشت تا 1 خرداد 1402) شانس کسب سه جام و رسیدن به سه‌گانه رویایی فوتبال اروپا (قهرمانی لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا) را دارد. آنچه که البته رسیدن سیتی به آنها با توجه به نمایشی که این تیم در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال به نمایش گذاشت و موفق شد با نتیجه 4 بر صفر شاگردان آنچلوتی را شکست بدهد و به بازی نهایی صعود کرد، بعید به نظر نمی‌رسد. البته باید گفت که نگه داشتن تیم در شرایط آرمانی آن هم در شرایطی که 10 روز بازی رسمی ندارد، بسیار سخت است.
تیم تحت هدایت پپ گواردیولا برای رسیدن به سه‌گانه فوتبال اروپا عصر امروز برای قطعی کردن قهرمانی خودش در لیگ برتر به مصاف چلسی می‌رود. عصر شنبه 13 خرداد در فینال جام حذفی انگلیس مقابل منچستریونایتد همشهری خودش صف‌آرایی می‌کند و در نهایت هم 20 خرداد ماه در استانبول ترکیه برای رسیدن به جام قهرمانی مهمترین تورنمنت فوتبال اروپا به مصاف اینترمیلان ایتالیا خواهد رفت. روی کاغذ همه چیز به سود پپ و تیمش است و بسیاری بر این باور هستند تیم او فصل را با کسب سه‌گانه به پایان می‌برد. نکته مهم اما این است آنچه که روی کاغذ اتفاق می‌افتد با اتفاقی که در زمین رخ می‌دهد متفاوت است.

جستجو
آرشیو تاریخی