وزیر نفت خبر داد

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به‌ارزش ۱۲ میلیارد دلار در سال گذشته

وزیر نفت از تکمیل ۱۲میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در سال گذشته خبر داد و گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۳ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش مهر، جواد اوجی یادآورشد: سال گذشته حدود ۳۶میلیارد دلار عقد قرارداد داشتیم که حدود ۱۲میلیارد دلار پیمان‌ها، طرح‌های نیمه کاره بود و در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید. حدود ۳۰میلیون مترمکعب به تولید در بخش نفت و گاز اضافه شده است و حدود ۱۵ میلیارد دلار طرح هم افتتاح خواهد شد.
وی در بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت ایران، شاهدیم که در فهرست شرکت‌های مجاز به همکاری با صنعت نفت، تعداد تولیدکنندگان تجهیزات از تأمین‌کنندگان آن پیشی گرفته و این، موضوعی نویدبخش برای صنعت نفت ایران است.
وزیر نفت افزود: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از سوی سازندگان ایرانی تأمین می‌شود و شرکت‌های ایرانی، بتدریج وارد بازار صادراتی محصولاتشان می‌شوند.
اوجی با اشاره به اینکه شعار نمایشگاه، تولید فناورانه بوده است، گفت: با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، از تولید سنتی خارج خواهیم شد. در دولت‌های قبل با ۱۵۰ شرکت دانش بنیان همکاری داشته‌ایم که امروز این تعداد، به ۵۵۰ شرکت رسیده است.
معاون وزیر نفت هم در حاشیه این بازدید گفت: اگر شرکت‌های اکتشاف و تولید صنعت نفت نبودند تحریم‌ها سهمگین‌تر بود.
محسن خجسته‌مهر افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید تحریم‌ها را خنثی کنیم، یعنی ما در داخل کشور قوی شویم. بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) آغاز شده بود، روز گذشته(شنبه) ‌به‌کار خود پایان داد.
جستجو
آرشیو تاریخی