حوادث جهان

لغو پروازها در ترکیه
به خاطر شی‌ء ناشناس
 ۲۶ پرواز فرودگاه «غازی عینتاب» در جنوب شرق ترکیه پس از مشاهده یک شی‌ء ناشناس در آسمان توسط خدمه در ساعات اولیه شنبه لغو شد.
به گزارش اسپوتنیک، خدمه کابین دو هواپیمای مسافربری این شی‌ء را بامداد شنبه در ارتفاع ۲۷۴۳ متری شناسایی کردند.خلبانان نیز گزارش مشابهی را برای مرکز کنترل ترافیک هوایی ارسال کردند و این مرکز نیز به نوبه خود، مشاهده شئ مزبور را تأیید کرد.
همچنین صدها مسافر پروازهای لغو شده مجبور شدند چندین ساعت تا ازسرگیری پروازها منتظر بمانند.


تخلیه 3 روستا در اسپانیا
به خاطر آتش‌سوزی
صدها آتش‌نشان و داوطلب نظامی و غیرنظامی در اسپانیا در تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌ عمدی جنگلی بزرگ در جنوب غرب این کشور هستند که از عصر چهارشنبه گذشته تا کنون، دست‌کم ۷۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را سوزانده است.
به گزارش گاردین، در پی این آتش‌سوزی‌های طبیعی بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی روستاهای منطقه مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.
مقامات محلی همچنین تأکید کرده‌اند که به دلیل وزش‌ بادهای شدید و طوفانی، این آتش‌سوزی گسترش یافته و مهار آن دشوارتر شده است.تاکنون دست کم سه روستا در منطقه به طور کامل تخلیه و سه جاده اصلی نیز مسدود شده است.


7 کشته در تصادف ون با کامیون
در حادثه برخورد یک دستگاه کامیونت با یک ون مسافربری در ایالت غربی «اورگن» در امریکا، هفت نفر کشته و دست‌کم چهار نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، خودروی ون ۱۱ سرنشین داشته که شش نفر از آنها بر اثر این تصادف در صحنه حادثه در دم جان باخته و قربانی هفتم نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد.
چهار مجروح حادثه نیز که همگی از سرنشینان خودروی ون بودند به بیمارستان منتقل شدند.
پلیس پس از بازرسی‌های اولیه در صحنه تصادف، مقصر حادثه را راننده کامیونت تشخیص داد و او را بازداشت کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی