رئیس جمهور:

اراده ایران و پاکستان بر ارتقای روابط تجاری است

رئیس جمهور روز پنجشنبه سفری یک روزه  به استان سیستان و بلوچستان  داشت. افتتاح بازارچه مرزی مند-پیشین و پست و خط مبادله برق پلان-جیوانی در گذرگاه مرزی «پیشین» بین ایران و پاکستان،  پیگیری پیشرفت پروژه راهبردی «توسعه سواحل مکران»، آغاز رسمی آبگیری سد کهیر، عملیات آبرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از جمله برنامه‌های سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح  پروژه‌های مشترک با پاکستان  با بیان اینکه سطح روابط تجاری ایران و پاکستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد،  بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تجاری با پاکستان در بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی، کشاورزی و علم و فناوری تأکید کرد.
بازدید از مجتمع پتروشیمی نگین مکران در منطقه ساحلی مکران و بررسی آخرین وضعیت توسعه این مجمتع بزرگ پتروشیمی قرار گرفتن  از جمله برنامه‌های رئیس جمهور بود.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی مکران را دارای ظرفیت‌های بسیار بالا دانست و اظهار داشت: این منطقه همواره مورد توجه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و دغدغه‌مندان نسبت به آینده درخشان ایران بوده و کمتر مقام و رئیس دولتی بوده که در دیدارهای خارجی دو سال اخیر با من‌، اشاره‌ای به ظرفیت‌های منطقه مکران نکرده باشد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه ضرورت بررسی دلایل تأخیر در سرمایه‌گذاری در منطقه مکران را مورد تأکید قرار داد و گفت: در برخی بخش‌ها کار به درستی پیش رفته و بانک‌ها سرمایه‌گذاری‌های خوبی کردند، اما در برخی حوزه‌ها با وجود تخصیص زمین هنوز اقدامی جدی نشده که امیدواریم اقدامات لازم هر چه زودتر آغاز شده و به سامان برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی