نیم‌نگاه

تهران، میزبان جشن‌های
خیلی دخترونه می‌شود
تسنیم/ جشن‌های «خیلی دخترونه» از 31 اردیبهشـت‌ماه مصادف با روز ولادت حضرت معصومـه(س) و روز دختـر تـا تاریـخ 10 خـردادمـاه، میـلاد بـا سـعادت امـام رضـا(ع) در تمامی فرهنگسراهای مناطق 22گانه شهر تهران میزبان دختران نوجوان است.
ایــن جشــن شــروعی بــرای راه‌اندازی باشــگاه مخاطبــان دختــر نوجــوان فرهنگسـراها است که با اجرای نمایش، مسابقه، نقالی، سرود، شعرخوانی، عکاسی، اهدای جوایز و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری همراه است.


«دسته‌دختران»
را نیم‌بها ببینید
ایرنا/ اکران فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری از ۳۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به مدت ۵ روز در سینماهای سراسر کشور به صورت نیم‌بها انجام می‌شود. مخاطبان می‌توانند به صورت اینترنتی یا حضوری از این تخفیف بهره‌مند شوند. «دسته دختران» داستان رشادت‌ها و حماسه‌سازی دختران قهرمان ایران را به تصویر می‌کشد و روایت اقتباسی و ناگفته گروهی از زنان غیور ایرانی در خرمشهر است که برای دفاع از خاک‌شان، با اسلحه به خط مقدم جنگ می‌زنند.


تمدید نمایش «برناردا آلبا»
در برج آزادی
نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا، با بازنویسی، تهیه‌کنندگی، دراماتورژی و کارگردانی دانیال اربابی که از ۷ اردیبهشت ماه سال‌جاری روی صحنه رفته است، با توجه به استقبال مخاطبان، تا ۳ خرداد ماه، ساعت ۱۹ به اجراهایش در سالن اصلی برج آزادی تهران ادامه خواهد داد.
قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان باسابقه تئاتر، مشاور کارگردان تازه‌ترین اثر نمایشی گروه هنری پیکسل بیت است.


«رؤیای کاغذی»
بهترین فیلم جشنواره رومانی شد
ایرنا/ فیلم سینمایی «رویای کاغذی» ساخته علی عطشانی در چهل‌وچهارمین حضور بین‌المللی خود، برنده جایزه بهترین فیلم شانزدهمین دوره جشنواره «تولیدکنندگان مستقل ایندی» IPIFF INDEPENDENT PRODUCERS INDIE FILM FESTIVAL رومانی شد.این جشنواره ۱۲ تا ۱۵ مه ‌در شهر بخارست برگزار شد و سه‌شنبه در مراسم اختتامیه، علی عطشانی جایزه و تندیس بهترین فیلم این دوره از جشنواره را دریافت کرد.


پرفروش‌ترین انیمیشن 2023
به فارسی دوبله شد
انیمیشن رکوردشکن «برادران سوپر ماریو» به کارگردانی مایکل جلنیک، در نمایش خانگی به فارسی دوبله و عرضه شد. این انیمیشن با بیش از ۱.۲ میلیارد دلار فروش در سطح جهان، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ تا به امروز و پنجمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما لقب گرفته است. تعدادی از ستارگان سینمای امریکا از جمله کریس پرت، آنیا تیلور جوی، جک بلک و سث روگن در «برادران سوپر ماریو» صداپیشگی کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی