همزمان با روز جهانی موزه‌ها

رویداد «میدان موزه‌ها» امروز در میدان مشق برگزار می‌شود

مدیرکل موزه‌ها در تشریح برنامه‌های روز جهانی موزه گفت: در این رویداد که «میدان موزه‌ها» نامگذاری شده است، امروز از ساعت 9 صبح تا 6 عصر، حدود 30 موزه شهر تهران به معرفی خود خواهند پرداخت.
«مرتضی ادیب‌زاده» درباره انتخاب شعار برای روز جهانی موزه گفت: هر ساله شورای بین‌المللی موزه‌ها در آستانه سال نو میلادی با انتخاب یک شعار مشخص، سعی دارد توجه متخصصان، کارکنان موزه و همچنین مردم را به موضوعی قابل‌توجه جلب کند. شعار روز جهانی موزه در سال ۲۰۲۳ «موزه‌ها، پایداری و به‌زیستی» در نظر گرفته شده که در واقع تأکیدی است بر اینکه موزه‌ها می‌توانند به صورت مداوم تغییراتی مثبت در جوامع ایجاد کنند و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار باشند.
ادیب‌زاده در تشریح برنامه‌های روز جهانی موزه گفت: با توجه به تعدد موزه‌ها در «میدان مشق» به عنوان کانون فرهنگی تهران، برنامه‌های مختلفی در این میدان برگزار خواهد شد تا موزه‌ها به استقبال مردم بیایند.
در این رویداد مردمی که «میدان موزه‌ها» نامگذاری شده، ضمن اینکه حدود 30 موزه شهر تهران به معرفی خود خواهند پرداخت، برنامه‌های متنوعی هم مانند کارگاه کودک، اجرای موسیقی زنده و... اجرا می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی