حضور کم سابقه مردم، شلوغ‌ترین روز نمایشگاه کتاب را رقم زد

فروش کتاب به ١۴۴ میلیارد تومان رسید

سخنگوی ‌نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال بالای دیروز مردم از نمایشگاه گفت: حضور پرشور مردم در مصلی رکورد جدیدی در بازدید از نمایشگاه کتاب را رقم زد که در تاریخ برگزاری آن بی‌نظیر است. براساس مشاهدات، جمعیت دیروز (سه‌شنبه 26 اردیبهشت) بی‌سابقه بود. همین استقبال موجب شد ساعت کار نمایشگاه را یک ساعت افزایش دهیم.
به گزارش فارس، علی رمضانی در ششمین نشست خبری این دوره از نمایشگاه که عصر دیروز برگزار شد، افزود: از ساعت‌ها قبل از بازگشایی سالن‌های نمایشگاه، پارکینگ‌ها پر شد و در بزرگراه‌های مدرس و شهید سلیمانی تا سیدخندان و هفت تیر، خودرو‌های بازدیدکنندگان پارک شده بود. وی از مردم خواست که از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در نمایشگاه کتاب استفاده کنند.
رمضانی با اشاره به اینکه روز دوشنبه اولین مرحله واریز مبالغ کتب خریداری شده بخش مجازی به حساب ناشران انجام شد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه خود را متعهد می‌داند تا حین برگزاری، هزینه‌های کتاب‌های خریداری شده را با تأیید پست واریز کند. بر این اساس تا ساعت ٢٠ دوشنبه ٢۵ اردیبهشت‌ماه، ١۴۴ میلیارد تومان فروش داشتیم. در بخش حضوری، فروش ۶٧ میلیارد تومان در کارتخوان‌های رسمی و ٢٠ میلیارد تومان در کارتخوان‌های غیررسمی و به صورت نقدی بوده است.
در بخش مجازی مجموعاً ۵٧ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۴۴ میلیارد برای ناشران و ١٣ میلیارد برای کتابفروشان بوده است. در مجموع در بخش مجازی ۴٨٠ هزار نسخه کتاب به فروش رسیده است.
جستجو
آرشیو تاریخی