در حاشیه نشست ریلی بین‌المللی خاورمیانه تأکید شد

کریدور شمال به جنوب ایران فرصتی مناسب برای امارات

رؤسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران و امارات در ابوظبی در حاشیه نشست ریلی بین‌المللی خاورمیانه مذاکره و بر پیگیری روند گسترش مبادلات تأکید کردند.
به گزارش تسنیم، وزیر انرژی و زیرساخت امارات در نشست ریلی بین‌المللی خاورمیانه گفت: تمرکز امارات توسعه روابط با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه ایران است، چراکه استفاده از کریدور شمال به جنوب از طریق ایران، فرصت مناسبی برای امارات محسوب می‌شود.
 در این دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان که با دعوت رسمی سهیل المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت به امارات سفر کرده بود، در دیدار جداگانه اقدامات دو طرف برای افزایش مبادلات را مورد بررسی قرار داد.
مهرداد بذرپاش در این دیدار تصریح کرد: کریدور ساحلی جنوب کشور که ظرفیت خوبی دارد تا دوسال آینده به پایان می‌رسد.
بذرپاش بر استقبال ایران از سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: ایران دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع و مناسبی است و برای کشورهای خلیج فارس، فرصتی برای حضور و مشارکت وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام اینکه ساخت خط ‌آهن رشت-آستارا پروژه اولویت‌دار ایران است، گفت: این پروژه تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود.
مهرداد بذرپاش اظهار کرد: ظرفیت‌های بالایی برای همکاری در حوزه حمل‌ونقل ترکیبی به‌ویژه برای حمل کالاها از دوبی به سمت بندرعباس و سپس به سمت روسیه و کشورهای آسیای میانه از مسیر ایران با حمل‌ونقل ریلی وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این مراسم در  شبکه‌های اجتماعی از احیای راه ابریشم خبر داد و گفت: در نشست بین‌المللی راه‌آهن خاورمیانه-ابوظبی، پیرامون صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های ریلی کشورهای منطقه و سرمایه‌گذاری مؤسسات مالی-اعتباری کشورهای همسایه در پروژه‌های ریلی و بندری ایران توافق‌های خوبی صورت گرفت. راه جاده ابریشم احیا خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی