رئیس‌جمهور در بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

ناشران منتظر خبرهای خوش در زمینه تأمین کاغذ باشند

رئیس‌جمهور در ششمین روز برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مصلای امام خمینی(ره) رفت و بازدید خود را به‌صورت خاص از سالن ناشران کودک و نوجوان آغاز کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در این بازدید دو ساعت و نیمه که وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و مدیران این وزارتخانه در حوزه کتاب و نشر هم حضور داشتند، با ناشران و فعالان حوزه نشر دیدار کرده و آنها درباره دغدغه‌های حوزه کتاب با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردند.
«تأمین کاغذ باکیفیت و ارزان‌قیمت» از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات فعالان حوزه نشر بود که رئیس‌جمهور با تشریح اقدامات دولت در این زمینه، اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران بزودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.
آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب با تأکید بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر» به کارهای انجام‌شده از سوی مؤلفان و ناشران حوزه کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: همان‌طور که به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید برای سلامت فکری و اندیشه آنها با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.
دکتر رئیسی ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم برای انتقال مفاهیم عالی دانست و افزود: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.
«تولید محتوای مناسب و به‌روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهره‌گیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تألیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتاب‌های آموزنده برای کودک و نوجوان» و «توزیع مناسب و دسترسی آسان و ارزان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب در اقصی نقاط کشور» از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با ناشران و فعالان حوزه کتاب بود.
جستجو
آرشیو تاریخی