صدرنشینی پالما با گلزنی ستاره ایرانی

درخشش بی‌پایان طیبی

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


فوتسال اسپانیا در فصل جدید لیگش دو میهمان داشت. میهمانانی که از کشورمان به تیم فوتسال پالما اسپانیا رفته بودند. حسین طیبی یکی از برترین بازیکنان فوتسال جهان که پیش از این در تیم بنفیکای پرتغال عضویت داشت با نظر آنتونیو وادیو سرمربی تیم جزیره مایورکا به این تیم آمد و پس از آن هم مسلم اولاد قباد دیگر بازیکن ایرانی به این تیم رفت. حضور ایرانی‌ها در ترکیب پالما باعث عملکرد فوق‌العاده تیم اسپانیایی در رقابت‌های این فصل اروپا شد. اوج عملکرد پالما در این فصل کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان فوتسال اروپا با درخشش حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان بوده است. عملکرد شگفت‌انگیز طیبی با به پایان رسیدن رقابت‌های لیگ قهرمانان در ترکیب پالما به اتمام نرسید به گونه‌ای که ستاره ایرانی فوتسال جهان در اولین رقابت تیمش پس از قهرمانی لیگ قهرمانان عملکرد مطلوبی از خودش ارائه کرد و موفق شد در بازی مقابل اوساسونا در لیگا ناسیونال اسپانیا بار دیگر نمایش فوق‌العاده ای ارائه بدهد و باعث صعود تیمش به صدر جدول لیگ داخلی فوتسال اسپانیا شود. جالب اینکه کار تیم قهرمان فوتسال اروپا مقابل اوساسونا گره خورده بود و بازی با نتیجه یک-یک مساوی دنبال می‌شد. شاید اگر طیبی در بازی حضور نداشت تا در دقیقه 37 با یک شوت محکم دروازه این تیم را باز کند، پالما هرگز به صدر جدول لیگ اسپانیا صعود نمی‌کرد و همچنین صعودشان  به مرحله حذفی در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های دور اول قطعی نمی‌شد و شاگردان آنتونیو وادیو امیدشان برای کسب جام قهرمانی لیگ را تا حد زیادی از دست می‌دادند اما گل طیبی از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کرد و باید دید یاران حسین طیبی در هفته‌های آتی چه عملکردی از خودشان به نمایش می‌گذارند و آیا موفق می‌شوند از سد بارسلونا که عملکرد فوق العاده خوبی در لیگ داخلی از خودش به نمایش گذاشته است، بگذرند و فصل را با کسب دو جام قهرمانی اروپا و اسپانیا به پایان برسانند یا اینکه بارسلونا که در رقابت‌های اروپایی ناکام بود مانع رسیدن عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا به پالما خواهد شد.

تعداد گل‌ها به 14 رسید
همانطور که پیش‌تر گفته شد کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های این فصل عملکرد فوق‌العاده ای داشت. به طوری که پالما درصد زیادی از موفقیت‌هایش را مدیون حضور ستاره ایرانی در ترکیب تیمش است.
طیبی برای سبزهای جزیره مایورکا در این فصل تنها 14 گل در لیگ به ثمر رسانده است و 7 بارهم در لیگ قهرمانان دروازه حریفان پالما را باز کرده است.
آماری که البته با توجه به قطعی شدن صعود این تیم به مرحله حذفی رقابت لیگاناسیونال طیبی فرصت افزایش آن را هم دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی