معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

مصرف مشترکان پرمصرف کنترل می‌شود

معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تا پایان سال‌ جاری همه مشترکان خانگی بالای الگوی مصرف به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا پیرپیران افزود: امسال وزارت نیرو با هدف تشویق بیشتر مردم به مدیریت مصرف برق، پاداش صرفه‌جویی را تا ۲۰ برابر نسبت به سال قبل افزایش داده است. علاوه بر این، برای مدیریت مصرف برق در اوج بار شبکه، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف را در برنامه دارد. امسال مشترکان تجاری بالای هزار کیلووات‌ساعت مصرف ماهانه و همه مشترکان صنعتی و کشاورزی، به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند. امید است در یک برنامه پنج‌ ساله، کار نصب کنتورهای هوشمند برای همه اشتراک‌های برق کشور به اتمام برسد.
پیرپیران با اشاره‌ به‌ نزدیک شدن به دوره اوج بار تابستان از مردم خواست همچون سال گذشته با صرفه‌جویی به عبور بدون مشکل از تابستان پیش‌رو کمک کنند و پاداش هم بگیرند.
وی کاهش مصرف برق مشترکان خانگی تا ۵۰ درصد الگوی تعیین‌شده در دوره گرم امسال را به‌ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی با ۲هزار تومان پاداش همراه دانست و افزود: این پاداش برای صرفه‌جویی بیش از نصف تا سقف الگوی مصرف ‌هزار و ۵۰۰ تومان، تا ۱.۵ برابر الگو هزار تومان و تا ۲.۵ برابر الگو هم ۵۰۰ تومان است و مشترکان خانگی با بیش از ۲.۵ برابر الگوی مصرف، مشمول پاداش نمی‌شوند.
پیرپیران یادآورشد: در ماه‌های گرم سال برای تولیدکنندگان مجاز رمزارز مجوز فعالیت صادر نمی‌شود و مردم نسبت به جهش ناگهانی مصرف برق اماکن تجاری، خانگی و کارگاهی و... که به اجاره واگذار کرده‌اند، هوشیار باشند و اطلاعات مصرف برق اینگونه اماکن را از طریق نرم‌افزار کاربردی «برق من» پایش کنند تا استفاده غیرمجاز از اشتراک آنان انجام نشود.
جستجو
آرشیو تاریخی