در سفر وزیر نفت به عراق عنوان شد

توسعه یکپارچه میادین مشترک ایران و عراق

وزیر نفت از توافق ایران و عراق برای توسعه یکپارچه میادین مشترک و تمدید قراردادهای صادرات گاز خبر داد و گفت: توافق کردیم هر دو قرارداد صادرات گاز به‌مدت ۵ سال دیگر تمدید شود.
به گزارش تسنیم، جواد اوجی درباره سفر به عراق و توافقات نفتی جدید با این کشور گفت: یادداشت تفاهمی را در حضور نخست وزیر عراق با وزیر نفت عراق امضا کردیم. ظرفیت‌های خوبی در زمینه میادین نفتی، گازی و ظرفیت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی خوبی داریم و موافقت شد برای توسعه میادین مشترک نفتی و گازی بین ایران و عراق و تبادل اطلاعات، اکتشاف و توسعه در قالب یکپارچه‌سازی، کارهایی انجام شود.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: برای احداث خطوط لوله نفت و گاز و بازسازی پالایشگاه‌های نفت عراق هم توافقاتی حاصل شد. همچنین با وزارت نیروی عراق در زمینه تمدید قرارداد گازی به‌توافق رسیدیم؛ یک قرارداد گازی با حوزه نیروگاه‌های بغداد و یک قرارداد هم با نیروگاه‌هایی که در سمت بصره قرار گرفته‌اند، داریم.
اوجی با بیان اینکه توافق کردیم هر دو قرارداد به‌مدت 5 سال دیگر تمدید شوند، گفت: درحال انجام مراحل کارشناسی تمدید قراردادهای گازی هستیم.
تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق هم همزمان با برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور به امضای مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق رسید.
در این نشست، محور‌های همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.
جستجو
آرشیو تاریخی