وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

با افزایش‌ قیمت غیرمتناسب با واقعیت گردشگری مخالفیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با هرگونه افزایش‌ قیمت غیرمتناسب با واقعیت گردشگری امروز مخالفیم.
قیمت بلیت ورودی موزه‌ها و مجموعه‌هایی که به وزارت میراث فرهنگی مربوط می‌شود، افزایش پیدا نمی‌کند و بر‌اساس قیمت‌های سال گذشته خواهد بود.
سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظهر دیروز ۲۰ اردیبهشت در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر‌اساس قانون، باید برمبنای تورم سالیانه قیمت بلیت ورودی به محوطه‌های پایگاه‌های میراث فرهنگی همچون موزه‌ها افزایش یابد و در حال حاضر این ارقام بسیار پایین است. علی‌رغم آنکه هزینه‌های مرمت و نگهداری افزایش پیدا کرده و اعتبارات وزارتخانه محدود است، بعد از کارشناسی‌ها با ارسال این لایحه مخالفت کردیم چراکه احساس کردیم با توجه به شعار سال تا جایی که می‌توانیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.
وزیر میراث فرهنگی در واکنش به احتمال افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما گفت: تا آنجا که من خبر دارم وزارت راه با افزایش بلیت هواپیما مخالفت کرده است. در صورت نیاز با وزیر راه جلسه خواهیم داشت تا قیمت‌ها متعادل شود.
وی تأکید کرد: به‌خاطر توجه به شعار سال و برای مهار تورم قیمت‌های بلیت باید کمترین افزایش را داشته باشد برای همین با افزایش آن مخالفت کردیم.
جستجو
آرشیو تاریخی