نگاهی به ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

فرصتی که نباید از دست برود

تیم ملی بسکتبال ایران با هدایت سعید ارمغانی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال 2023 و کاپ آسیا 2022 شرکت کرد. رقابت‌هایی که عملکرد آسمان خراش‌های ایران در آن زیر نظر ارمغانی با نوسان‌های شدیدی همراه بود. به گونه‌ای که شاید اگر محبت استرالیا به ایران نبود تیم ملی دومین حضور در مهم‌ترین تورنمنت بسکتبال جهان را تجربه نمی‌کرد. نوسان‌های تیم ملی تحت هدایت سعید ارمغانی باعث شد فدراسیون باوجود اینکه‌ بندی در قرارداد او مبنی بر اینکه در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی بسکتبال قرارداد او با فدراسیون تا پایان رقابت‌های جام جهانی که شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، قید او را بزند و به فکر تغییرات در رأس کادر فنی تیم ملی باشد. این اتفاق باعث جنجال‌های بسیاری شد، جنجالی که البته خیلی زود هم تکذیب شد.

شکایت از شایعه تا تکذیب
چند روز پس از اتمام قرعه کشی جام جهانی برنامه فدراسیون برای برکناری ارمغانی علنی شد و بواسطه همین موضوع شایعاتی هم مبنی برشکایت ارمغانی از فدراسیون بود. خبری که البته خیلی زود از سوی سرمربی تیم ملی تکذیب شد تا جنجال‌ها در این باره به پایان برسد. البته به نظر می‌رسد ارمغانی در صورت انتخاب سرمربی جدید هم قصد شکایت از فدراسیون بسکتبال را نداشته باشد. او در جدید‌ترین مصاحبه‌اش در این باره گفت:«فعلاً تصمیمی نگرفته‌ام چرا که احساس می‌کنم نیاز در حال حاضر به آرامش است اما برای تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه مسیر آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به اهدافی که دارند برسند.»
هاکان دمیر جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی
پس از انتشار برنامه فدراسیون برای تغییر کادر فنی تیم ملی شایعات مختلفی درباره گزینه‌های هدایت تیم ملی در جام جهانی به وجود آمد. هاکان دمیر سرمربی ترک بسکتبال جهان که سابقه کار در لیگ داخلی بسکتبال ترکیه را دارد و درحال حاضر هم هدایت تیم ملی ترکیه و باشگاه مانیسا در سوپر لیگ ترکیه را برعهده دارد جدی‌ترین گزینه فدراسیون نشینان برای هدایت تیم ملی است. گزینه‌ای که البته تا زمانی که به تهران نرسد نمی‌توان با قطعیت از حضور او روی نیمکت تیم صحبت کرد. اما آنگونه که بسیاری از رسانه‌ها خبر می‌دهند به احتمال بسیار زیاد هاکان دمیر سرمربی آینده تیم ملی است. جام جهانی بسکتبال از سه شهریور سال‌جاری آغاز می‌شود و کمی بیش از سه ماه تا آغاز آن فاصله داریم. امیدواریم تکلیف سرمربی تیم ملی بسکتبال هرچه زودتر آغاز شود تا برنامه‌های آماده‌سازی تیم عقب نیفتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی