معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد

تجارت دریایی ایران و عربستان در اولویت مذاکرات دو کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح مذاکرات با عربستان برای توسعه تجارت دریایی، گفت: امارات، قطر و عمان برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و موضوع تجارت دریایی ایران و عربستان در اولویت مذاکرات دو کشور قرار دارد.
به گزارش تسنیم، مجید علی‌نازی افزود: بخش عظیمی از موضوع توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی و احیای روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشور، به توسعه تجارت دریایی بر می‌گردد به همین منظور هم در این حوزه در حال تدوین و برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم نشست‌های مختلفی با هیأت‌‌های عربستانی داشته باشیم.
این مسئول سازمان بنادر و دریانوردی اظهارکرد: رفت‌ و آمدهایی صورت گرفته و درواقع درنهایت طی ماه‌های آینده، یک نقشه و برنامه استراتژیک تدوین می‌شود. وی افزود: پس از این مرحله می‌توانیم برنامه‌ها را در حوزه توسعه بنادر و خطوط کشتیرانی، اجرایی و عملیاتی کنیم.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه به احتمال بسیار زیاد یکی از برنامه‌های مشترک ایران و عربستان توسعه سرمایه‌گذاری در کشورهای یکدیگر است، گفت:‌ هیأت اماراتی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر ایران ابراز تمایل کرده‌اند. به علاوه این کشور برای توسعه کریدور شمال-جنوب هم تمایل دارد چراکه به این ترتیب می‌تواند این کریدور را توسعه داده و به کشورهای CIS دسترسی داشته باشند.
علی‌نازی همچنین از مذاکره با کشورهای عمان و قطر برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و اظهارکرد: ‌با کشورهای حوزه دریای خزر هم مذاکرات متعددی داشته‌ایم و کمیته‌های مختلفی در این زمینه تشکیل شده است. وی تأکید کرد: سال 1402 سالی است که می‌توانیم سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی ایران را عملیاتی کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی