جشن 34 سالگی یار مهربان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱۲۵ هزارمتر از فضای مصلی در اختیار ناشران قرار دارد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه کل فضای مصلای امام خمینی(ره) در اختیار دوستداران کتاب قرار گرفته است، گفت: ۱۲۵ هزار متر از فضای مصلی در اختیار ناشران قرار دارد.
به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که قرار بود در حیاط مصلای امام خمینی(ره) و به شکل مردمی برگزار شود، به دلیل بارندگی با تأخیر نیم ساعتی در غرفه کوشک کتاب واقع در شبستان برگزار شد.
محمدمهدی اسماعیلی در این آیین گفت: سال گذشته تجربه خوبی در فروش همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی داشتیم. مردم مشتاق حضور در نمایشگاه هستند، اما این امکان برای همه مهیا نیست، بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای دسترسی مردم در سراسر شهرهای ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فعال است.
به گفته او نمایشگاه بین‌المللی کتاب فقط برای کتاب نیست بلکه محفل و جشنی برای ایران سربلند است و نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای مهرورزی بیشتر است. در این روزها خدمت به اهالی علم و فرهنگ بر عهده ما است.
 آینده خواندنی است
درهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای سی و چهارمین سال در دو فضای حقیقی و مجازی با شعار «آینده خواندنی است» با اجرای موسیقی و نورافشانی به طور رسمی افتتاح و برای دوستداران یار مهربان بازگشایی شد و در مدت زمان 11 روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب میزبان علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.
امسال برای دومین ‌بار نمایشگاه مجازی کتاب تهران، همزمان با نمایشگاه حضوری در سامانه ketab.ir
برگزار خواهد شد. مزیتی که برای نمایشگاه مجازی کتاب عنوان شده، این است که ارائه خدمات ۲۴ ساعته بوده و علاقه‌مندان در هر ساعتی می‌توانند کتاب‌های خود را خریداری کنند و به صورت رایگان کتاب خود را در هر منطقه شهری و روستایی تحویل بگیرند.
از دیگر ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه می‌توان به رقابت کتابفروشان در بخش مجازی اشاره کرد که گنجانده شدن این بخش برای نخستین‌بار بوده است.طبق اعلام روابط عمومی نمایشگاه سی و چهارم، در این دوره علاوه بر 2 هزار و 700 ناشر داخلی در بخش‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان، ۱۰۰ ناشر خارجی نیز در غرفه‌های نمایشگاه حاضرند تا کتاب‌هایی را که از سال ۲۰۱۵ تا امسال منتشر شده‌ است، عرضه کنند. حدود ۴۵ هزار عنوان کتاب در بخش بین‌الملل عرضه می‌شود. همچنین ۲۰۰ کتابفروش در بخش مجازی حضور خواهند داشت. کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ‌ویژه معرفی شده است.
موضوع تخفیف کتاب‌ها نیز در این دوره به ترتیب برای فضای مجازی و حضوری 10 و 20 درصد تعیین شده است.
سی ‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی درحال برگزاری است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی