با حضور ۱۰۰ ناشر خارجی و 2هزار و 700 ناشر داخلی

بزرگ‌ترین میهمانی کتاب خاورمیانه از امروز آغاز می‌شود

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عصر امروز 20 اردیبهشت ماه به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند؛ بزرگ‌ترین رویداد حوزه کتاب در خاورمیانه که با استقبال خوب ناشران مواجه شده است.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه امسال، ۲۰۰ کتابفروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و 2هزار و 700 ناشر داخلی در دو بخش مجازی و حضوری شرکت کرده‌اند که این آمار، تقریباً به‌مانند آمار نمایشگاه سال گذشته است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که نمایشگاه سال گذشته کتاب به دلیل برگزارنشدن حضوری در ۲ سال قبل‌ترش، به علت شیوع کرونا، با استقبال خوبی از سوی ناشران همراه بود که امسال هم شاهد این استقبال بودیم.
تحریم نمایشگاه کتاب تهران؛ از توهم تا واقعیت
استقبال از نمایشگاه کتاب امسال در حالی است که یک سایت‌ خبری برای تحت‌الشعاع قرار دادن آن، از تحریم این رویداد توسط برخی انتشاراتی‌ها سخن گفته‌ که بررسی آمارها و آنچه در واقعیت جریان دارد، کاملاً خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد. بنابراین کلیدواژه تحریم عملاً نمی‌تواند برای رویدادی چون جشنواره کتاب که ثمرات آن برای انتشاراتی‌ها فراوان است، محلی از اعراب داشته باشد.
یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اظهارنظری رسمی عنوان کرد که در رویداد امسال، ۹۵ درصد ناشران حضور دارند و آن ۵ درصدی هم که حضور ندارند، به دلایل شخصی و داخلی نظیر آماده نبودن، مشکلات بودجه‌ای، نداشتن نیرو و... امکان حضور در این رویداد را به دست نیاورده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی