سیاسی

قالیباف: مسئولیت شرایط ارزی کشور بر عهده بانک مرکزی است
رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولیت و پاسخگویی درباره شرایط ارزی کشور را بر عهده بانک مرکزی دانست و گفت: اگر موردی برای اصلاح قوانین در این حوزه وجود دارد، به مجلس اعلام کنید.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی درباره مسائل و سیاست‌های ارزی عنوان کرد: در سیاست‌های ارزی یک قانون دائمی وجود دارد که توقع داریم در مجلس هم برخی سیاست‌هایی که در بودجه سالانه تصویب می‌شود، مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: در قانون دائمی کشور، مدیریت شناور در ارز وجود دارد ولی اینکه قیمت‌گذاری مقطوع در بخشی انجام شود، با قوانین کشور مغایر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین بانک‌های عامل در دست مجلس است و بانک مرکزی نظرات خود را در این بخش اعلام کند تا در سال پایانی این مجلس، موضوع قانون بانک‌های عامل اصلاح و برخی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، حل و فصل شود.


مجازات کشف حجاب
«جزای نقدی» است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در مسأله حجاب بر اساس قانون عمل می‌کند و مجازات کشف حجاب در صورتی که با مجازات تکمیلی همراه نباشد، جزای نقدی است.
به گزارش تسنیم، مسعود ستایشی در نشست خبری روز گذشته درباره ارائه لایحه حجاب و عفاف به دولت گفت: پیش‌نویس لایحه عفاف و حجاب در 9 ماده در معاونت حقوقی قوه قضائیه تهیه و پس از تصویب رئیس قوه قضائیه به دولت ارسال شده است. این لایحه در کمیسیون قضایی دولت در حال بررسی است و پس از بررسی، تقدیم هیأت وزیران می‌شود. وی درباره سوءقصد به آمرین معروف و اقدامات قوه قضائیه در این باره گفت: بر اساس قانون مصوب سال 94 مجلس مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قوه قضائیه خود را موظف به آن می‌داند. در صورت احراز جرم، به اتهام این افراد سوءقصدکننده به آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسرای ناحیه 38 رسیدگی می‌شود.


با اشاره به خروج غیرقانونی امریکا از برجام
باقری کنی: هیچ فرصتی دائمی نیست
معاون سیاسی وزارت امورخارجه در سالروز خروج امریکا از توافق هسته‌ای در صفحه توئیتر خود نوشت: امریکا ۵ سال قبل با خروج از برجام ضربه مهلکی به حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی وارد کرد و هیچ فرصتی دائمی نیست.
به گزارش ایرنا، علی باقری کنی، در ادامه نوشت: یک یادآوری مهم؛ پنج سال پیش، امریکا با خروج غیرقانونی از برجام ضربه بزرگی به «حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی» وارد کرد. امریکا از آن موقع نتوانسته است این اقدام غیرقانونی را جبران کند. در حالی‌ که تدابیر جبرانی مشروع ایران در حوزه هسته‌ای ادامه دارد، از سرگیری اجرای کامل توافق که عنصر اساسی آن رفع مؤثر و پایدار تحریم‌ها باید باشد، در صورتی‌ که طرف ناقض (و اتحادیه اروپا/تروئیکا) اراده سیاسی معتبری برای نهایی‌سازی مذاکرات نشان دهند، ممکن‌ خواهد شد و هیچ فرصتی دائمی نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی