نگاهی به شب دوم دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

آخرین فرصت سرمربیان

امیررضا همایون
خبر‌نگار


طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری از شب گذشته با بازی شگفت‌انگیز منچسترسیتی و رئال مادرید آغاز شده است و امشب دومین بازی حساس این مرحله به میزبانی شهر میلان بین دو تیم همشهری آث میلان و اینتر برگزار می‌شود. رقابتی که بسیاری براین باور هستند شاید جدال دو تیم ایتالیایی از رقابت سیتی و رئال حساس‌تر و جذاب‌تر باشد. فرضیه‌ای که برای اثبات آن باید تا ساعات پایانی امشب به وقت ایران منتظر ماند. هرچه که هست این دو تیم برای بازی مذکور باتوجه به اینکه شانسی برای کسب جام‌های داخلی ایتالیا ندارند با تمام توان روی این مسابقه تمرکز می‌کنند.
 شاگردان پیولی طلسم شکنی می‌کنند؟
تیم تحت هدایت استفانو پیولی با کسب جام قهرمانی فصل گذشته لیگ داخلی فوتبال ایتالیا موسوم به سری آ بار دیگر و پس از سال‌ها به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند. عملکرد میلانی‌ها در فصل جاری فوتبال اروپا به اندازه‌ای پرنوسان بود که بسیاری براین باور بودند که این تیم شانسی برای صعود به مراحل پایانی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز ندارد. اتفاقی که برعکس آن رخ داد و میلان با پیروزی مقابل تاتنهام و ناپولی به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. میلانی‌ها می‌توانند با پیروزی مقابل اینتر برای اولین بار پس از سال 2007 حضور خودشان در بازی نهایی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی اروپا را قطعی کنند و به عبارت دیگر طلسم شکنی کنند.
 آخرین فرصت سرمربیان برای بقا
عملکرد اینتر و آث میلان تحت هدایت استفانو پیولی و سیمونه اینزاگی در فصل جاری سری آ و اروپا به گونه‌ای بوده است که انتظار مدیران دو باشگاه مذکور را برآورده نکرده است و به نوعی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آخرین فرصت آنها برای بقا روی نیمکت تیم‌های تحت هدایت‌شان است. البته باید گفت احتمال دارد اگر عملکرد دو تیم در بازی فوق مطلوب باشد، روند حضور آنها روی نیمکت‌تیمشان ادامه‌دار باشد. این مسابقه از ساعت 22:30 امشب به میزبانی ورزشگاه سن سیرو شهر میلان و با قضاوت خسوس خلیل مانسانو برگزار خواهد شد و باید دید بازی رفت این جدال جذاب به سود چه کسی به اتمام می‌رسد یا اینکه حساسیت مسابقه برای دو تیم باعث می‌شود آنها در اولین گام متوقف ‌شوند تا بازی برگشت حساس‌تر از همیشه برگزار شود.

جستجو
آرشیو تاریخی