با ورود سرمایه‌گذار و امضای توافق ساخت در هفته آینده

خط آهن رشت- آستارا یک گام به ساخت نزدیک‌تر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: قرارداد ساخت خط آهن رشت- آستارا هفته آینده امضا می‌شود.
به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش درباره سرمایه‌گذاری در خط آهن رشت- آستارا که هفته آینده امضا می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط طرف روسی انجام می‌شود و با تکمیل آن، کریدور شمال- جنوب نقش پررنگ‌تری در تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کشور ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به ابراز تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی به حضور در تکمیل کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب افزود: مذاکرات با طرف‌های خارجی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 550 کیلومتر جاده ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش زیادی در توسعه اقتصاد دریامحور خواهد داشت، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، باقیمانده این جاده ساحلی که بیشتر آن در سیستان و بلوچستان قرار دارد، تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.
بذرپاش با اشاره به اینکه‌ بر اساس رویکرد دولت، سرمایه‌گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد، تصریح کرد: درحال حاضر از بخش خصوصی داخلی و خارجی، درخواست‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بنادر داریم که باید بهترین آنها را انتخاب کنیم.
وی همچنین از پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش وام در حال بررسی است و احتمالاً همین رقم هم تصویب خواهد شد.
پیش از این، رقم‌۸۰۰ میلیون تومان برای وام خرید مسکن به شورای پول و اعتبار پیشنهاد شده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی