مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری اعلام کرد

صدور 2 هزار و 700 موافقت اصولی گردشگری در سال گذشته

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صدور 2 هزار و 700 موافقت اصولی و تعداد ۴۸۰ مجوز در ۳۱ استان کشور طی سال ۱۴۰۱ یکی از اهم اقدامات اجرایی و شاخص‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور و پیشبرد پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید.
به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، احمد تجری افزود: طبق آمار اخذ شده، بالاترین تعداد صدور موافقت اصولی مربوط به استان‌های یزد، فارس و گلستان و بالاترین تعداد صدور مجوز ایجاد مربوط به استان‌های فارس، خوزستان و خراسان رضوی است که به ترتیب در صدر استان‌های کشور قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد صدور موافقت اصولی و مجوز ایجاد در کل کشور به ترتیب مربوط به پروژه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری است.
مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری یادآور شد: علاوه بر صدور مجوز سرمایه‌گذاری در انواع طرح‌ گردشگری، تعداد ۳ موافقت‌نامه تأسیس برای سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری با برگزاری فراخوان عمومی صادر شده است تا ضمن توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق دارای مجوز از قبل و فعال کردن آنها، در مناطق نمونه گردشگری جدید نیز امکان ایجاد تأسیسات گردشگری فراهم آید.
جستجو
آرشیو تاریخی