برای سفرهای تابستانی روی فاز ۲ آزادراه تهران - شمال حساب کنید

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا پایان بهار خبر داد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان بهار امسال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد و برای سفرهای تابستانی مردم، آماده عبور خواهد شد.
به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی درباره زمان افتتاح این پروژه، گفت: امسال 5 آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از مهم‌ترین آنها قطعه دوم آزادراه تهران - شمال است. بر‌اساس میزان پیشرفت فیزیکی اعلام شده، تا پایان بهار امسال این قطعه از آزادراه تهران - شمال را افتتاح خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور افزود: عملیات عمرانی در قطعه ۲ آزادراه تا ۹۵ درصد تکمیل شده و با تکمیل خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال که اجرای آن مستلزم تأمین منابع مالی است، این قطعه از آزادراه را تا پایان بهار زیر ترافیک خواهیم برد.
عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر باند رفت به همراه تونل البرز در منطقه دوم آزادراه تهران – شمال، قرار بود سال گذشته پایان یابد و عبور مردم در بهار ۱۴۰۲ از این آزادراه فراهم شود، اما تأمین مالی نشدن بموقع، مانع افتتاح این پروژه در سال گذشته شد.
بنا بر این گزارش، با افتتاح باند رفت در منطقه دوم این آزادراه، آزادراه تهران - شمال به مازندران متصل می‌شود. از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران - شمال که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز می‌شود، باقی می‌ماند که به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه‌راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی