دکــوراسیون‌حـصـیـــری هم زیبا، هم‌دوستدار محیط زیست

حال و‌هوای روستایی و مدرن‌را‌یکجا به خانه بدهید

آرزوکیهان
روزنامه‌نگار

آیا به دنبال مبلمان سازگار با محیط زیست هستید تا حال و هوای آرامی به خانه خود ببخشید؟ طرح‌های مبلمان حصیری، بافتی از زیبایی و ظرافت طبیعت را هنگام دیزاین داخلی برای خانه‌تان به ارمغان می‌آورد. ظرف سال‌های گذشته، دیزاین و مبلمان حصیری به فضای داخلی خانه‌های مدرن بازگشته است. شنیدن نام حصیر ناخودآگاه ذهن ما را به سمت سبک چیدمان روستایی می‌برد. این نوع از چیدمان علاوه بر زیبایی ماندگار، از نظر زیست محیطی پایدار نیز است، نگهداری‌شان آسان بوده و می‌توان از آنها برای فضای داخلی و خارجی خانه‌ استفاده کرد. مبلمان حصیری و بوهمیا فوق‌العاده چشم‌نواز و به دلیل مقاومتش در برابر رطوبت برای انواع محیط مناسب است. این نوع مبلمان حال و هوای گذراندن تعطیلات در مکانی بکر را یادآور می‌شود.

این نوع از مبلمان و دکوراسیون با اکثر طراحی‌های داخلی خانه ترکیب می‌شود، خواه مدرن، مینیمالیستی، بوهمیایی یا کلاسیک باشد.
این مبلمان، خانه را تبدیل به خانه‌های روستایی لوکس و ویلاهای شیک می‌کند، بنابراین اگر به دنبال مبلمان عجیب و غریب، پایدار و در عین حال مد روز هستید، مبلمان حصیری برای شما بهترین گزینه است، اما یکی از تکنیک‌های دیزاین و دکوراسیون داخلی دانستن نحوه استفاده از آنها در قسمت‌های مختلف خانه است تا فضای داخلی را سرگرم‌کننده و لوکس نشان دهد.

مبلمان حصیری بهترین گزینه
برای بالکن یا پاسیو
اگر به دنبال طراحی مبلمان برای بالکن یا حیاط خلوت‌تان هستید، مبلمان حصیری بهترین گزینه است. آنها در برابر آب و هوا مقاوم هستند، نگهداری‌شان آسان است و به خوبی با دکوراسیون بیرونی خانه ترکیب می‌شوند. قیمت طرح‌های مبلمان حصیری نیز در مقایسه با مبلمان چوبی کمتر است و آن را به گزینه‌ای مناسب برای دیزاین با هزینه کمتر تبدیل می‌کند. شما می‌توانید حیاط خلوت خود را با یک مبل حصیری با کوسن‌هایی به رنگ کرم یا بژ و یک میز قهوه خوری نه چندان بزرگ با رویه شیشه‌ای، طراحی کنید. بالشتک سفید کنتراست قابل توجهی با حصیر ایجاد می‌کند و حال و هوای آرامش‌بخشی به آن می‌بخشد. این ست مبل برای شما مناسب است تا در حیاط خلوت دنج خود، اوقات خوشی را با دوستان و خانواده بسازید و یک فنجان چای یا قهوه نوش جان کنید.
دکوراسیون داخلی برای‌زدودن حس استرس
رنگ روشن و زیبای حصیر سبب می‌شود تا علاوه بر سادگی، اتاقی راحت و شیک داشته باشید. داشتن کمد لباس کشویی با محفظه‌های زیاد باعث می‌شود از فضای داخلی اتاق استفاده بیشتری برده و وسایل مورد نیازتان را در کشوها جاسازی کنید. اغلب اتاق‌هایی که با مبلمان حصیری تزئین می‌شوند دارای طیف رنگی خاکی، سفید، کرم و بژ در کنار خاکستری کمرنگ هستند که سبب می‌شود درون فضای داخلی شما بسیار روشن بوده و شیک به نظر برسد. اضافه کردن رنگ لیمویی یا زرد به طیف رنگ‌هایتان می‌تواند جلوه‌ای تازه به فضای داخلی شما ببخشد. به جای فرش‌های معمولی هم می‌توانید در چنین دیزاینی از فرش حصیری بافته شده در ابعاد متفاوت به شکل دایره یا بیضی و حتی مربع استفاده کنید. البته این به سلیقه شما و میزان فضای داخلی اتاق بازمی‌گردد تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. داشتن چنین فضایی می‌تواند ظاهری جذاب به فضای داخلی اتاق مدرن شما ببخشد. استفاده از لوسترهایی متناسب با فضای داخلی در کنار گلدان‌هایی سبز هم جذابیت اتاق را دو چندان می‌کند.

لمس فضای روستایی
صندلی‌هایی با روکش حصیری می‌تواند حال و هوای قدیمی به فضا ببخشد و استایلی روستایی را ایجاد کند. در چنین فضایی داشتن یک پاسیو برای برگزاری میهمانی‌های شگفت‌انگیز در خانه عالی است. داشتن سقف چوبی کاذب به حال و هوای قدیمی می‌افزاید و استفاده از صندلی‌های حصیری به همراه میز وسط، ظاهر فضای روستایی را کامل می‌کند.
برای بهتر جلوه دادن فضا می‌توانید از لوازم جانبی با چراغ‌های آویز حصیری، گیاهان گلدانی و وسایلی مانند رادیو قدیمی و گلدان‌هایی با طراحی قدیمی هم استفاده کنید. افزودن میز یا تک مبلمانی از جنس بلوط در نهایت تکمیل‌کننده ظاهر روستایی دکوراسیون داخلی شما خواهد بود.

مبلمان‌های حصیری مدرن، راحتند
راحتی یک صندلی برای نشستن و کار در ساعات طولانی مهم است. اگرچه صندلی‌های چرخان بلند ارگونومیک هستند، اما ممکن است در نهایت خیلی معمولی به نظر برسند. اگر به دنبال یک صندلی نیمه‌رسمی هستید که مد روز بوده و در عین حال راحت باشد، صندلی‌های حصیری مناسب است. بالشتک صندلی به شما کمک می‌کند راحت بنشینید در حالی که پشتی نرم این صندلی از وضعیت شما هنگام نشستن مراقبت می‌کند. در کنار صندلی راحت با ظاهری زیبا می‌توانید از یک قفسه دیواری برای تکمیل دیزاین‌تان استفاده کنید. کابینت‌های چند طبقه کتاب به دلیل طراحی دقیق قادراست فضای بیشتری را برای جاسازی کتاب‌ها و وسایل دکوری فراهم کند. باید بدانید داشتن پنجره بزرگ با نور طبیعی می‌تواند روشنایی بیشتری به فضای داخلی داده وبه چیدمان‌تان جلوه دهد.

برای راحتی بیشتر از‌کوسن‌های
بزرگ استفاده‌کنید
اگر اهل خواندن کتاب هستید و دوست دارید با کتاب‌های‌تان وقت بگذرانید و در حین لذت بردن از غروب خورشید با یک فنجان چای استراحت کنید، صندلی‌های بوهمیایی و حصیری مطمئناً می‌تواند خواسته شما را برآورده کند. جالب آنکه اگر بتوانید صندلی بزرگی را به بالکن خانه اضافه کنید قادر خواهید بود فضای مورد علاقه‌تان را به‌وجود آورید. در کنار این صندلی مطالعه ، تعدادی گلدان با برگ‌های بزرگ هم به بالکن‌تان اضافه کنید. با این کار، فضای جنگلی کوچکی را در فضا ایجاد می‌کنید تا دنیای مطالعه زیبا، دوست‌داشتنی و کوچک‌تان تکمیل شود. این فضا با ظاهری شیک بسیار دنج است و زیبایی را در محیط دوچندان خواهد کرد. اگر می‌خواهید لوازم جانبی بیشتری داشته باشید، به دنبال یک چراغ‌آویز حصیری و یک فرش کوچک برای کف بالکن باشید. با چنین فضایی علاوه فراهم آوردن مکانی راحت برای نیاز مطالعه روزمره خود، ضریب راحتی درون خانه را هم دوچندان کرده‌اید.

تاب حصیری
اگر سبک خانه‌تان ویلایی است یا فضایی بزرگ درون خانه دارید، داشتن یک تاب حصیری علاوه بر زیبایی ظاهری می‌تواند آرامش‌بخش بوده و حس بازیگوشی کودکانه شما را تقویت کند. در نزدیکی تاب حصیری در حیاط یا بالکن‌های بزرگ خانگی می‌توانید از مبلمان کوچک با میز قهوه‌خوری برای گذراندن زمان در بعدازظهرهای کسل‌کننده استفاده کنید. یک صندوق از کشوهای چوبی، جذابیت دنیای قدیم را به ارمغان می‌آورد و در عین حال عملکرد چیدمان را بالا می‌برد چون می‌توانید روی کشوها را برای قراردادن دکور استفاده کنید و درون کشوها را با وسایل مورد نیازتان پر کنید. به این ترتیب با قراردادن ابزاری کوچک قادرید از فضای بیرون و درون خانه لذت ببرید.

صندلی‌های بزرگ حصیری و پارتیشن
استفاده از صندلی‌های بزرگ حصیری به شکل گهواره‌ای در ابعاد مختلف در کنار گلدان‌های سبز در فضای داخلی اتاق، بالکن و حتی پذیرایی می‌تواند پناهگاهی آرام برایتان به‌وجود آورد. استفاده از لوستر حصیری، دیوارپوش‌های مناسب و فرش‌هایی با سبک روستایی طراحی ساده و سبک را در فضای داخلی به وجود می‌آورد. جالب آنکه می‌توانید برای جدا کردن فضای داخلی پذیرایی‌تان با دو سبک از دیزاین از پارتیشن‌های حصیری یا چوبی استفاده کنید. این نوع از دیزاین علاوه بر سادگی قادر است سادگی و زیبایی طبیعت را در فضای خانه انعکاس دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی