رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

آمار کتابخوانی سریع‌تر از رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: شعار این دوره «آینده خواندنی است» به این معنی است که پیشرفت در آینده کشور مقرون به بیشتر خواندن است، همیشه آمار کتابخوانی سریع‌تر از رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند. نمایشگاه کتاب تهران جایی است برای دعوت خانواده‌ها به کتابخوانی. امیدوارم این نمایشگاه بر پیشرفت فرهنگی اقتصادی و اجتماعی تأثیر داشته باشد.
به گزارش ایرنا، احمدوند در نخستین نشست خبری این نمایشگاه که روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در محل ستاد اجرایی آن در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره حدود ۲۰۰ کتابفروشی در بخش مجازی نمایشگاه فعال هستند. سال اول این تجربه است و حتماً باید نقایص کار مرتفع شود.
علی رمضانی، قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این نشست گفت: در سرای ملل و بخش ناشران خارجی، در رواق شرقی بیش از ۴۰ نشست تخصصی پیش‌بینی شده است، ۳۰ میهمان از کشورهای مختلف و ۲۷ کشور حضور خواهند داشت و در مجموع نزدیک ۴۰ کشور در این دوره نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت.
سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل و ناشران خارجی در یک مکان برپا خواهد شد، افزود: فاصله مکانی بین بخش بین‌المللی و ناشران خارجی باعث می‌شد فعالان این دو بخش نتوانند بخوبی از فضا استفاده کنند، در نتیجه برای رفع مشکلات، هر دو بخش را در یک فضا برگزار می‌کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی