رئیس جمهور در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران:

حجم صادرات در دولت سیزدهم رکورد ۴۰ ساله را شکست

 رئیس جمهور صبح روز گذشته در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳)، با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه رشد و تولید کشور را به مذاکرات سیاسی گره نزده و نخواهیم زد، اظهار داشت: مذاکرات سیاسی روندی دارد که عزتمندانه پیش خواهد رفت و ما هم از موضع اقتداری که جمهوری اسلامی به برکت خون مطهر شهدا از آن برخوردار است، با عزت مذاکرات را دنبال می‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم حجم صادرات کشور به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد ۴۰ ساله است، افزود: این نشان‌دهنده اراده جدی دولت در گسترش صادرات و رونق‌ دادن به حجم، تنوع و کیفیت تولید است.
رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به تلاش دولت برای توجه متوازن به همه عرصه‌های فعالیت اقتصادی و تولیدی و پرهیز از نگاه تک‌ساحتی به حوزه نفت و گاز، سطح روابط اقتصادی و تجاری کشورمان با دیگر کشورها در عرصه‌های جدید به سرعت می‌تواند ارتقا یابد.
دکتر رئیسی برگزاری رویدادهایی شبیه ایران اکسپو 2023 را زمینه‌ساز معرفی این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور برشمرد و تصریح کرد: در این نمایشگاه سه روزه بیش از ۷۰۰ مجموعه صنعتی، معدنی و صادراتی حضور دارند تا دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف بویژه در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان را به دنیا معرفی کنند.
پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و صنعت و با حضور بیش از ۶۵ کشور جهان از جمله امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه، قطر و چین از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی