بدهی 6 میلیارد تومانی یک خانواده را تباه کرد

 مرضیه همایونی/ بعدازظهر داغ یک روز تابستانی وقتی خبر وقوع قتل عامی خانوادگی در طبقه دوم ساختمانی 6 طبقه به پلیس گزارش شد دقایقی بعد مأموران برای بررسی حادثه راهی محل شدند. به محض ورود به آپارتمان جسد زنی 37 ساله که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود مشاهده شد.از وضعیت جسد مشخص بود که وی قصد نجات جان خود را داشته اما قدرت مقابله با قاتل را نداشته و در نهایت تسلیم مرگ شده بود.
چند متر دورتر جسد مردجوان که همسر مقتول بود روی زمین دیده می‌شد که با یک ضربه چاقو به گردن جانش را از دست داده بود. در بازرسی از حمام خانه نیز صحنه هولناکی مقابل چشمان تیم جنایی قرار گرفت پیکر خونین پسر 11 ساله خانواده که او نیز با ضربه‌های کارد به قتل رسیده بود کشف شد.

اجساد قربانیان را نخستین بار خواهر زن جوان پیدا کرده بود، آنها قرار بود برای استقبال از پدر و مادرشان که از سفر اروپا بر می‌گشتند به فرودگاه بروند. اما زمانی که زن جوان تلفن‌هایش را جواب نداد، خواهرش با نگرانی راهی خانه او شد و هرچه زنگ زد کسی در را باز نکرد با این حال وقتی دید خودروی خواهر و شوهر خواهرش در پارکینگ است مطمئن شد که آنها خانه هستند. زن جوان به طبقه دوم رفت و این بار با مشاهده لکه‌های خون روی حفاظ آهنی وحشت زده شد.
زن جوان می‌دانست خواهرش مینو با شوهرش پژمان اختلاف داشته و قصد طلاق داشتند بنابراین ترسش بیشتر شد و به همین دلیل به سراغ کلید ساز رفته و وارد خانه شده بود.تحقیقات ادامه یافت و با توجه به اختلاف شدید زوج جوان این احتمال مطرح شد که قتل‌ها از سوی پژمان رخ داده باشد یعنی بعد از قتل همسر و فرزندش با یک ضربه چاقو به گردن خود به زندگی‌اش پایان داده است.
پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات از خانواده مینو و پژمان ادامه یافت و مشخص شد پدر و مادر پژمان صبح همان روز از شهرستان برای دیدن پسرشان و خانواده او به تهران آمده‌اند. پژمان نیز با خودروی خود به فرودگاه رفته تا آنها را به خانه بیاورد. این در حالی بود که هیچ رد و سرنخی از پدر و مادر پژمان نیز در دست نبود اما سوغاتی‌ها و چمدان‌های آنها در آرپاتمان محل جنایت به چشم می‌خورد.
در حالی که جست و جو برای پیدا کردن پدرو مادر پژمان ادامه داشت کارآگاهان با آثار خون روی خودروی شاسی بلند پژمان، روبه‌رو شدند. از آنجا که آثار خون متعلق به همسر و پسر پژمان نبود این فرضیه مطرح شد که مرد جوان پس از سوار کردن پدر و مادرش از فرودگاه آنها را به محلی برده و به قتل رسانده و سپس راهی خانه‌اش شده و سناریوی قتل همسر و فرزندش را نیز اجرا کرده است.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد محل کار مرد جوان در یکی از خیابان‌های شرق تهران و یک شرکت خصوصی بوده است بنابراین بلافاصله تیم جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. در تحقیق از همسایه‌ها آنها مدعی بودند که صدای درگیری نشنیده‌اند. اما به محض ورود به دفتر با جسد زن و مرد میانسالی روبه‌رو شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند و پزشکی قانونی زمان مرگ را صبح روز حادثه تعیین کرد.
دوربین‌های مداربسته شرکت نشان می‌داد، پدر 68 ساله پژمان صبح به همراه پسرش وارد دفتر شرکت شده بودند. 30 دقیقه بعد دوباره تصویر پژمان در دوربین‌ها دیده شد که به پارکینگ برگشت و این بار مادرش را از خودروی پرادواش پیاده کرده و باهم وارد دفتر شدند.
آثار خون داخل آشپزخانه و دستشویی هم دیده می‌شد. انگار عامل جنایت پس از قتل به آشپزخانه و بعد از آن دستشویی رفته و دست‌هایش را شسته و سپس از آنجا خارج شده است.
بعد از انتقال اجساد تحقیقات ادامه یافت و مشخص شد پژمان که مهندس معمار بوده بنابه دلایلی بدهی 6 میلیارد تومانی داشته و چندی قبل 500 میلیون تومان از پدرزنش قرض گرفته بود. اما از آنجایی که توانایی پرداخت باقی بدهی میلیاردی را نداشت دست به قتل عام زده بود چرا که مدتی قبل از جنایت نیز، پیامی به یکی از دوستانش در امریکا ارسال کرده و مدعی شده بود اگر نتواند مشکلش را حل کند دست به کاری می‌زند که همه را متعجب و پشیمان خواهد کرد.بدین ترتیب راز قتل عام هولناک پدر، مادر، همسر و پسر خانواده به دست مرد جوان برملا شد و با گذشت بیش از 6 سال از این جنایات هولناک همچنان به عنوان یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های جنایی در خاطر بازپرس و افسر پرونده نقش بسته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی