ترندهای‌جذاب‌بهاری از پلیسه تا طرح‌های گرافیکی‌شلوغ

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

گاهی برخی از مدل‌ها، توجه اکثریت را جلب کرده و ترند می‌شوند! با پیراهن‌های شیک و ظریف، برای پوشیدن در هر مناسبتی در روزهای معتدل بهاری که هم از نظر قیمت و هم کیفیت مناسب‌اند، آشنا شوید. مدل‌های پلیسه یا چین‌های درشتی که قبل از رسیدن بهار در لباس‌های پشمی به چشم می‌خورد، هنوز هم می‌تواند ظاهری شیک پوش‌تر به ارمغان بیاورد.

بلند‌و چین چینی
به نظر می‌رسد که پیراهن‌های بلند چین دار در بهار 1402 بر روند مد حاکم باشند. پیراهن‌های ماکسی کاملاً پلیسه با برش‌هایی متقاطع یا ضربدری که در برخی مدل‌ها یک سگک یا حلقه گرد روی کمر کار شده، از ایده‌آل‌های این فصل به شمار می‌آید که بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد. قطعاً برای فصل بعد هم این مدل بیشتر به چشم خواهد خورد. هر فصل اصول خاص خودش را دارد. در حالی که روزهای آفتابی هر روز جان بیشتری می‌گیرند، زمان مناسبی برای خرید لباس‌های مناسب فصل فرا می‌رسد؛ لباس‌هایی که با افزایش حرارت خورشید، نخی و لطیف‌تر می‌شود. یکی از ملزومات فصل بهار، مانتو و پیراهن‌های بلندی است که در هر شرایطی ظاهری قاطع و با شخصیت به شما می‌بخشد. این لباس‌ها برای میهمانی‌های رسمی و غیررسمی مناسب است و برای اینکه از روند مد امسال غافل نمانید، روی خرید یک پیراهن ماکسی پلیسه با آستین‌های بلند تمرکز کنید.  یقه این مدل‌ها اغلب گرد یا هفت، دارای آستین‌های گشاد بلند بوده و با کش‌دوزی روی سر آستین‌ها، دور مچ دست کیپ می‌شوند. رنگ‌های خنثی مانند استخوانی و خاکستری ملایم بیشتر بر زیبایی این مدل‌ها تأکید می‌کند. اکثر برندهای مشهور این مدل لباس‌های چین‌دار را با جزئیاتی کمی متفاوتی تولید کرده‌اند و به وفور در بازار دیده می‌شود. جنس این لباس‌ها اغلب از ساتن است!

الگوی ترکیبی از پوست حیوانات و گل‌ها
در روزهایی که به تدریج به گرمای بیشتر گرایش پیدا می‌کند، لباس‌های بلند به لطف برش‌های گشاد، راحتی و دلپذیری را تضمین می‌کنند. جنس لَخت، لطیف و سبک، از ویژگی برجسته این لباس‌هاست؛ طوری که آن را به یکی از ملزومات فصل بهار و تابستان تبدیل می‌کند. جدیدترین مدل این قبیل لباس‌ها دارای الگویی ترکیبی از گل‌گلی و راه راه با الهام از طبیعت و پوست حیوانات است. اغلب این مدل‌ها دارای طرح‌های گرافیکی پیچیده و کمربند کراواتی بسیار شیک و یقه هفت بوده و برش حرفه‌ای و جیب‌های کناری لباس باعث ایجاد ظاهری کشیده‌تر می‌شود. پیراهن‌هایی با آستین‌های بلند، از جنس نخی خنک که اگر تمایل دارید آنها را برای میهمانی بپوشید با جواهراتی رنگارنگ زیباتر جلوه می‌کند. همچنین می‌توانید جواهراتی از جنس طلا انتخاب کنید، اما محتاطانه، اندک و البته گرانبها.

لباس بلند پلیسه را چگونه ست کنیم؟
لباس‌های پلیسه بلند را برای مراسم رسمی و غیررسمی می‌توان پوشید. اگر می‌خواهید با ظاهری غیررسمی در یک میهمانی خودمانی حاضر شوید، آن را با یک جفت کفش اسپرت یا پاشنه کوتاه و یک ژاکت اسپرت هماهنگ کنید تا با شکستن کدها، با کلاس‌تر به نظر برسید. از طرفی، اگر آن را برای یک مناسبت رسمی می‌پوشید، یک جفت صندل زنانه پاشنه بلند و ژاکتی ظریف انتخاب کنید. از زیورآلات و لوازم جانبی هم غافل نشوید و از جواهرات و روسری که باعث برجسته شدن این مدل لباس در میهمانی‌ها می‌شود بهره بگیرید.

ست پیراهن و کت بلند کتان
یک پیراهن ماکسی کاملاً ساده از جنس کتان خنک، با رنگی شاد مانند سرخابی یا لیمویی، همراه با یک کت همرنگ جلو دکمه خور از همان جنس، می‌تواند یکی از ملزومات کمد لباس بانوان به خصوص برای سایزهای بزرگتر در این فصل باشد. این لباس به دلیل فرم گشادش برای همه سایزها ایده‌آل است و ظاهری شیک به ارمغان می‌آورد. اما با توجه به تمایل شما می‌توان آن را با یک کت جین و حتی کفش کتانی سفید به خوبی ست کرد تا ظاهری غیر رسمی داشته باشید.

تونیک و شلوار طرح سنتی
یک شومیز جلوبسته گشاد با آستین‌های رگلان به رنگ مشکی که نقش و طرح‌هایی سنتی به رنگ سفید روی آن دوخته شده است، می‌تواند برای تمامی سایزها ایده‌آل باشد. جنس و برش این لباس‌ها ارمغانی از احساس راحتی واقعی به شمار می‌آید. سبک سنتی و برش بلندتر این مدل‌ها، ظاهری مد روز و فانتزی به بانوان می‌بخشد. این مدل تونیک نخی با یقه هفت، ظاهری لاغرتر ایجاد کرده و اگر با شلواری پاچه گشاد از جنس و طرح خودش همراه با یک کفش پاشنه مستطیلی پهن و بلند ست شود، رسمی‌تر جلوه خواهید کرد. اگر این مدل‌ها را برای مراسم غیررسمی می‌پوشید بهتر است که با شلوار ساده یا جین ست شود. قطعاً لَختی و لطافت این لباس را همه دوست خواهند داشت و بدون شک یکی از عناصر اصلی کمد لباس بانوان در بهار و تابستان خواهد بود!

جستجو
آرشیو تاریخی