نوزدهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران افتتاح شد

ایرنا/ شهردار تهران در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران گفت: مطابق آمار، ایران هفدهمین کشور تولیدکننده گل و گیاه است.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه یکی از طرح‌های ما ایجاد شرایطی برای عرضه مستقیم گل در تمامی معابر شهر است، افزود: ساماندهی بازارهای گل و گیاه در دستور کار است تا تولیدکنندگان بتوانند در این مراکز محصولات خود را عرضه کنند.
 وی ادامه داد: حضور سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در این نمایشگاه نمایانگر این است که ما می‌توانیم بهترین تعامل را با کشورهای دیگر در زمینه گل‌و گیاه داشته‌ باشیم و رتبه صادراتی خود از صد و دهم جهان را بهبود ببخشیم.
 شهردار تهران تأکید کرد: موضوع توسعه صنعت گل و گیاه از دو منظر جدی است؛ نخست به طراوت بخشی شهر و بالابردن کیفیت زندگی شهروندان کمک می‌کند، دوم باعث رشد حوزه اقتصادی کشور می‌شود که در این باره در شهرداری تهران تلاش می کنیم تا به ایجاد بستر انعکاس توانمندی‌های داخلی این صنعت که یک نمونه آن برگزاری نمایشگاه گل‌و گیاه است، کمک کنیم.
 شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توسعه فضای سبز شهری گفت: پیش از انقلاب تعداد پارک‌های شهر تهران ۶۵ عدد بود اما این آمار اکنون به ۲ هزار و ۳۸۸ پارک رسیده‌ اگر چه محدودیت آبی در تهران داریم با وجود این ما به وضع موجود راضی نیستیم و می‌توانیم با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در زمینه آبیاری فضای سبز شهر تهران را بیش از قبل توسعه دهیم.
 مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: اکنون ۱۰۰ درصد از آب خام برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که تا افق سال ۱۴۱۰ بهره‌گیری ۱۰۰ درصدی از پساب تصفیه شده محقق خواهد شد.
 علی محمد مختاری افزود: در نوزدهمین دوره این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ تولید کننده داخلی و خارجی حضور دارند این در شرایطی است که شهرداری تهران مسئولیت مستقیم برای توسعه گل و گیاه ندارد اما با هدف ارتقای کیفیت زندگی با همکاری تولیدکنندگان، فرهنگ گل دوستی و گل پروری را در میان شهروندان ارتقا می‌دهد. این نمایشگاه از 16 تا 22 اردیبهشت در بوستان گفتگو برپا است.
جستجو
آرشیو تاریخی