وزیر نیرو در سومین همایش بین‌المللی آب در بغداد عنوان ‌کرد

همکاری‌های ایران و عراق در زمینه مدیریت آب، در مسیر توسعه

وزیر نیرو در سومین اجلاس بین‌المللی آب که روز گذشته در بغداد آغاز شد، با اشاره به نقش منابع آبی مشترک در برقراری دوستی بین کشورها و پیشبرد همکاری‌ها، گفت: این همایش می‌تواند متضمن فرصت‌های خاصی برای ارتقای تعاملات آبی در سطح منطقه باشد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در این همایش دو روزه که با حضور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و وزرا و مقام‌های عالی کشورها و نهادهای بین‌المللی برگزار شد، افزود: همکاری‌های آبی ایران و عراق در مسیر توسعه است و چشم‌انداز کنفرانس بین‌المللی آب بغداد هم به‌کارگیری دیپلماسی، دانش و نوآوری در مدیریت آب و حفاظت از محیط‌ زیست است.
رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو، ابراز امیدواری کرد این گردهمایی بتواند تصویر روشن‌تری از وضعیت منابع آب در منطقه ارائه دهد. سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک، تعامل و همکاری با کشورهای همسایه در چارچوب قراردادها و همکاری‌های دیپلماتیک بوده است. همواره تلاش شده است با هدایت معضلات و مسائل آبی و محیط زیستی مشترک، به سمت مذاکرات حقوقی و فنی، از سیاسی‌شدن موضوع آب اجتناب شود.
وزیر نیرو گفت: در همکاری بین کشورها، علاوه بر موضوعاتی که به‌طور مستقیم با تأمین آب مرتبط است، حوزه‌های مدیریت مصرف، ارتقای بهره‌وری و مدیریت آب و محیط‌ زیست هم اهمیت خاصی دارد؛ به‌عنوان نمونه در حال حاضر منطقه با معضل گرد و غبار دست‌ به ‌گریبان است و افزایش تناوب و شدت طوفان‌های گرد و غبار در سال‌های اخیر، ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای را دوچندان می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی