دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک:

تئاتر عروسکی امکانی فوق‌العاده برای تزریق فانتزی به ذهن بچه‌هاست

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک گفت: تئاتر عروسکی امکانی فوق‌العاده برای پیشبرد کارها و تزریق فانتزی به ذهن بچه‌هاست؛ آرزوی من این است که یک کار کودک با عروسک‌ها بسازم.
هادی حجازی‌فر در گفت‌وگو با ایرنا، درباره جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک که قرار است نوزدهمین دوره آن تیرماه سال‌جاری برگزار شود، اظهار کرد: امیدوارم امسال این جشنواره را با کیفیت برگزار کنیم. جشنواره عروسکی تهران-مبارک اتفاق فوق‌العاده‌ای است چرا که به تولیدات بچه‌های شهرستان بها داده می‌شود؛ طبعاً آزمون و خطا بسیار زیاد خواهد بود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در آن به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. امیدوارم این پشتوانه‌سازی در سال‌های دیگر هم ادامه داشته باشد و صرفاً یک حرکت به واسطه فکر و ایده یک مدیر یا یک تهیه‌کننده نباشد، یعنی نگاه و جریانی برای تربیت نیروهای جدید باشد.
این بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، در پاسخ به این سؤال که چرا به کار عروسکی علاقه دارد، گفت: مردم و مخاطبان با عروسک‌ها مهربان‌ترند و خطاهایشان را می‌بخشند؛ یعنی عروسک‌ها موجوداتی مابین ما و مخاطبان هستند و به واسطه آنها راحت‌تر می‌توان مفاهیم را انتقال داد تا اینکه من بازیگر این وسط باشم. نکته اینجاست که مخاطبان با عروسک‌ها راحت‌تر ارتباط می‌گیرند به همین دلیل با آنها می‌خندند، گریه می‌کنند و باورشان می‌کنند. به نظرم تئاتر عروسکی امکانی فوق‌العاده برای پیشبرد کارها و تزریق فانتزی به ذهن بچه‌هاست.
حجازی‌فر که دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، درباره وضعیت فضای حاکم بر نمایش عروسکی گفت: معتقدم امروز وضعیت بد نیست و خوب است، البته که همیشه دوران‌گذاری وجود دارد. مسیری که نمایش عروسکی طی می‌کند ارتباط زیادی به کسانی که تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند، دارد. در کل امیدوارم و مطمئنم که اتفاقات خوبی می‌افتد.
جستجو
آرشیو تاریخی