هیاهو بر ســــــــــــــــــــــــــــــر جام

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


هفته بیست و هشتم بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به واسطه اتفاقاتی که پیرامون محل برگزاری بازی پیکان و پرسپولیس رخ داد، یکی از تاریخی‌ترین هفته‌های لیگ برتر فوتبال ایران است. این بازی از آنجا برای تیم‌های درگیر در آن اهمیت دارد که اگر پرسپولیس در این بازی به پیروزی برسد شانس بسیار زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. البته باید گفت پیروزی در این مسابقه تنها شانس سرخپوشان را افزایش می‌دهد، اگرنه قهرمانی را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی تضمین نهایی نمی‌کند.
 
 ماجرای عجیبی که باعث جنجال شد
حواشی بازی پیکان-پرسپولیس با وجود تمام حساسیت‌های فنی که برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر دارد به علت داستان‌هایی که بر سر محل برگزاری مسابقه به وجود آمد و بیانیه‌ای که پرسپولیسی‌ها مبنی بر برگزاری بازی با حضور تماشاگران از چند هفته قبل از برگزاری مسابقه صادر کردند در چند روز اخیر به اوج خودش رسید. طبق برنامه از پیش تعیین شده بازی امروز باید به میزبانی خودروسازان تهرانی برگزار می‌شد اما به واسطه بیانیه پرسپولسی‌ها و مصاحبه رضا درویش مدیرعامل این باشگاه مبنی بر اینکه تیمش بدون حضور تماشاگران مقابل پیکان به میدان نمی‌رود این بازی به ورزشگاه آزادی تهران آمد. تصمیمی که جنجال‌های بسیاری به پا کرد و باعث داغ شدن بازار بیانیه‌نویسی تیم‌ها شد. بیانیه‌هایی که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. جنجالی‌ترین واکنش در این باره مربوط به حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال بود. او در این اظهار نظر سازمان لیگ را کارمند افشین پیروانی خطاب کرده بود. واکنشی که باعث شکایت سازمان لیگ از کریمی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شد.
منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال هم درباره مصاحبه کریمی گفت: «کریمی سابقه‌ای در مدیریت فوتبال کشور ندارد و شاید اولین بار بود که در یک جلسه هماهنگی شرکت می‌کرد. همه می‌دانند سازمان لیگ مجری برگزاری مسابقات است.»
 او ادامه داد: «در بحث ورزشگاه‌ها و مسائل دیگر باید خود باشگاه‌ها هماهنگ باشند. در برگزاری یک دیدار عوامل متعددی دخیل هستند. بخشی از این موضوع فوتبال است و بخش دیگر نظم عمومی، امنیت و تردد مردمی است که به ورزشگاه‌ها می‌آیند و مؤلفه‌های متعدد دیگر که کلیدی است. تعیین تکلیف برگزار شدن یا نشدن بازی در ورزشگاه دستگردی، خارج از اختیارات فوتبال است. در این راستا زمانی که بازی استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ۳ تا ۴ هزار نفر می‌توانستند به این ورزشگاه بیایند.»

جستجو
آرشیو تاریخی