بارش برف بهاری در 3 استان

ارتفاعات سه استان روز گذشته سپیدپوش شد و مردم استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی، شاهد بارش برف بهاری در ارتفاعات در نیمه اردیبهشت بودند.
روز پنجشنبه نیز مردم اردبیل در مناطقی از این استان از زیبایی بارش برف در کوه‌ها و ارتفاعات این استان کوهستانی لذت بردند. این در حالی است که به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، مردم استان‌های واقع در شمال و شمال شرق باید تا روز دوشنبه خود را برای افزایش دما تا 15 درجه آماده کنند .«امین حسین نقیشنه» کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی به ایران گفت: بارش برف در نیمه اردیبهشت ماه یکی از زیبایی‌های اقلیم منحصر به فرد کشورمان است.به گفته وی، روز جمعه حداقل دما در ده‌ها ایستگاه هواشناسی از جمله تخت سلیمان، آذربایجان غربی، خیرآباد زنجان و بلده مازندارن به زیر صفر رسیده بود. ایستگاه‌های دیزین در صبح پانزدهمین روز اردیبهشت  دمای منفی 8 درجه و فیروزکوه دمای منفی 5 درجه را ثبت کردند. این در حالی‌ست که قرار است تا روز دوشنبه دما در بیشتر نقاط کشور از جمله استان‌های غربی و مرکز  بویژه در استان‌های واقع در شرق و شمال کشور از 10 تا 15 درجه افزایش یابد .نقشینه با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه دمای تهران در روز جمعه به ترتیب 9 و 24 درجه بود، افزود: روز دوشنبه کمینه و بیشینه دمای تهران به 18 درجه  و 31 درجه می‌‌رسد .
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز شنبه با عبور موجی سرد از لایه‌های میانی جو در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان این استان‌ها خواهیم بود. روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غربی کشور وارد می‌‌شود که استان‌های واقع در شمال غرب، غرب ارتفاعات زاگرس و غرب سواحل خزر را دربر می‌‌گیرد .
جستجو
آرشیو تاریخی