معاون وزیر امور خارجه خبر داد

برگزاری نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۳» با هدف افزایش صادرات غیرنفتی

سیاست دولت سیزدهم افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، آفریقایی، آسیایی و امریکای لاتین است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری مجدد نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) پس از سال‌ها توقف می‌تواند کشور را در صادرات غیرنفتی به موفقیت برساند.
به گزارش ایرنا، مهدی صفری در نشست خبری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ گفت: سیاست دولت سیزدهم افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، آفریقایی، آسیایی و امریکای لاتین است و بر صادرات محور بودن کالاهای غیرنفتی این نمایشگاه تأکید شده است. در این نمایشگاه ۷۵۰شرکت داخلی حضور دارند که عملکرد همه آنها در بخش تجارت موفقیت‌آمیز بوده است. وی با بیان اینکه ۶۰کشور خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ۱۵کشور در سطح وزیر و مشاور رئیس جمهور حضور خواهند داشت و برخی کشورها معاونان تجارت خارجی خود را به نمایشگاه اعزام می‌کنند. صفری افزود: تجاری از کشورهای امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه، چین، آفریقا و امریکای لاتین برای حضور در این نمایشگاه درخواست داشته‌اند. چین هم علاوه بر معاونان تجارت خارجی خود، ۸۰ تاجر را به این نمایشگاه اعزام خواهد کرد.
صفری درباره توسعه روابط با عربستان گفت: ارتباطات به طور دقیق از زمان استقرار رسمی سفیران در دو کشور انجام خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی عربستان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، افزود: با بخش بازرگانی این کشور ارتباطاتی برقرار شده و هیأت‌ها در حال تردد هستند و برنامه‌ریزی‌هایی هم برای حضور تجار انجام شده است. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی