مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی:

گردشگری ادبی، کیفیت گردشگری کشور را ارتقا می‌دهد

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی با بیان اینکه شیراز شهر موفق در گردشگری ادبی کشور است، گفت: ضروری است نقشه راه گردشگری ادبی کشور ترسیم و آثار استان فارس به‌عنوان محور اصلی این موضوع و شهر شیراز به‌عنوان هسته این موضوع انتخاب شود.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی فاطمی در نشست رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز گفت: در بحث گردشگری ما به‌دنبال این هستیم که از داشته‌های فرهنگی تاریخی و تمدنی‌مان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: در بسیاری از اشاراتی که مطرح‌شده یکی از چهار رکن اصلی ادبیات جهان، ادبیات فارسی است که این مقوله در کشور ما کمتر استفاده‌ شده است. با کیفیت‌ترین گردشگری جهان در حوزه ادبیات و فرهنگ است. ما می‌توانیم کیفیت گردشگری را با افزایش کیفیت گردشگری ادبی ارتقا دهیم.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: در بین شهرهای ایران، شیراز بیش از سایر شهرها مفاخر ادبی و مکتوبات ادبی دارد و در این حوزه بسیار جلوتر از سایر شهرستان‌هاست و سایر شهرستان‌ها می‌توانند از الگوی شیراز استفاده کنند به همین دلیل است که میز گردشگری ادبی را برای نخستین بار در شیراز قرار داده‌ایم، البته میز گردشگری میز ملی است.
فاطمی افزود: در نشست ملی گردشگری ادبی که در شیراز انجام گرفت، استادانی حضور داشته‌اند. ضروری است نقشه راه گردشگری ادبی کشور ترسیم شود و آثار استان فارس هم به‌عنوان محور اصلی این موضوع و شهر شیراز به‌عنوان هسته این موضوع انتخاب شود.
جستجو
آرشیو تاریخی