ویژه نامه پلاس۸۱۷۴ - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۷۴ - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ترنــــدهای بـهــار‌1402

مدل‌های‌متفاوت خلاقانه،‌قدیمی‌هایی‌که بازگشته‌اند و ساده بدون توجه به‌جزئیات

پیشرفت‌در لباس‌های بیرونی مدل‌های جدید مانتو یا لباس‌های رسمی برای میهمانی‌ها به عنوان یکی از ملزومات اصلی مد، اغلب دغدغه طراحان است. سال 1402، این نوع لباس‌ها با طرح‌های کمی پیچیده‌تر و چین‌دار یکی از محبوب‌ترین‌ها خواهد بود و می‌توان آنها را به‌راحتی با لباس‌های دیگر ست کرد. کت یا شلوار جین هر نوع اقلام تولید شده از جین، اعم از شلوار جین، کت و شلوار یا کت و دامن، در سال 1402 یک روند مد ثابت به شمار می‌آید.

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

 

لباس‌های بیرونی بلند
از لباس‌های بلند به سبک قدیم با طرح‌های سنتی، می‌توان برای مانتوهای جدید الهام گرفت. لباس‌هایی بلند، ترکیبی از چند جنس با سبک‌ها و طرح‌های مختلف و زیبا، طرح‌هایی است که انتخاب را برای مخاطبان خود مشکل می‌کند، ولی به‌راحتی با لباس‌های دیگر هماهنگ می‌شود. البته طرح‌های گلدار نیز می‌تواند شیرین‌کننده این استایل‌های ساده و غیررسمی باشد. بنابراین طرح گل‌های مدرن شده برای مدل‌های بهاری روی بالاتنه مانتوها یا دامن‌ها زیاد به چشم می‌خورد. شال و روسری‌های ساده‌تر به رنگ گل‌های لباس برای هماهنگی با این استایل مناسب‌ترند.

ظاهری متفاوت
بهار امسال مدل‌های خلاقانه، جذاب و پیشرو برای مانتو و لباس بانوان، ترند شده است. سبک مانتو و پیراهن‌هایی نامتعارف مشابه لباس ستاره‌ها و هنرمندان سینما، در پیچ و تاب‌هایی از طرح‌های کلاسیک و بوهمیایی، با الهام از طبیعت جلوه‌گر اصالت خواهد بود. ظاهری متفاوت با لباس‌هایی متفاوت که رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای تیره و شکلاتی در آنها غالب است.

 

راه‌راه همیشه مد
بهار امسال، برخی طرح‌ها و پارچه‌های قدیمی دوباره بازیابی شده و با ظاهری خلاقانه خود را به پشت ویترین‌ها رسانده‌اند. مثل مانتو، لباس و شلوارهای راه‌راه‌ که بسیار کاربردی است و همیشه به صورت دوره‌ای برمی‌گردد. درواقع هیچ مدل و هیچ طرحی حذف نمی‌شود، بلکه همه لباس‌های داخل کمد شما دوباره بازیابی و نوآوری می‌شود! بنابراین می‌توانید با خیال راحت راه‌راه‌های مورد علاقه خود را برای استفاده در طول بهار و تابستان از کمد بیرون بیاورید. اگر بلوز، پیراهن، شلوار یا مانتوی راه‌راه دارید، می‌توانید آنها را با لباس‌‌های ساده و همرنگ با خطوط آن ست کنید تا زیباتر و برجسته‌تر جلوه کند. برخی طراحان نیز به سراغ طرح‌‌های شلوغ‌تر رفته و ترکیبی از راه‌راه‌های متنوع در رنگ‌های خنثی و خطوط ظریف و درشت را در یک لباس ارائه داده‌اند؛ مثلاً لباس‌های ماکسی چندتکه و پُرچین که در هر تکه از آن، یک مدل راه‌راه با رنگی متنوع به چشم می‌خورد.

 

کت‌های بلیزر
یکی از ترندهای مد 1402 که تقاضای بسیاری دارد، کت بلیزر است. بلیزرهایی که زمانی مشابه لباس‌های رسمی بودند، امروز به‌طور گسترده برای مراسم غیررسمی پوشیده می‌شود. استفاده از بلیزر همراه با شال و روسری در میان بانوان بسیار رایج است. این مدل کت دارای دو ردیف دکمه بوده و دو لبه‌ آن کاملاً روی هم قرار می‌گیرد. این لباس کاربردی حتی به‌ درد محل کار، میهمانی یا کاربردهای روزمره خواهد خورد و به‌راحتی با هر مدل شلوار از پارچه‌ای پاچه گشاد گرفته تا جین راسته، ست می‌شود.

 

لباس‌های ورزشی
لباس‌های ورزشی امسال بخشی از مد است. مثلاً می‌توان یک هودی بلند و گشاد را با یک شلوار ورزشی یا جین ست کرد و در نهایت کفش‌های کتانی سفید یا مشکی با لژهای بلند بهترین گزینه خواهند بود تا ظاهری اسپرت داشته باشید.

 

ظاهری تمیز و خالص
برای بهار 1402، نسل‌های جوان و نوجوان، ظاهری تمیز و یکدست را ترجیح می‌دهند که چندان تمایلی به جزئیات ندارد. ظاهری ساده که معمولاً با رنگ‌های روشن مانند یک شلوار جین سفید یا لباس‌هایی به رنگ‌های پاستلی، خنثی و آبی روشن حتی خاکستری نمایان می‌شود. این گزینه‌ها رنگ پوست را بهبود بخشیده و شخص را ساده و شیک‌ نشان می‌دهد.

ست مناسب کت چرمی
کت یا شلوار چرمی را می‌توان با سبک‌های مختلفی ترکیب کرد. مثلاً، برای استایل‌های غیررسمی، می‌توان یک تی‌شرت سفید با آن بپوشید. علاوه بر این، با کفش‌هایی از جنس خودش ظاهر شما شیک‌تر به نظر خواهد رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی