وزیر نیرو:

مردم تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق، پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند

وزیر نیرو از آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی مصرف برق از ابتدای خرداد به‌مدت ۴ ماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان گفت: طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می‌شود و دولت بدون درنظر گرفتن سقف، پیش‌بینی پرداخت هزاران میلیارد تومان پاداش را در دستور کار خود قرار داده است‌ .تفاوتی که این طرح با طرح سال گذشته دارد، در این است که سال گذشته اجرای این طرح محدود بود ولی امسال به‌صورت سراسری اجرا می‌شود. همچنین مبلغ پاداش صرفه‌جویی تا 20 برابر افزایش داشته است.
وزیر نیرو افزود: به‌طور متوسط قیمت فروش برق 100 تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت است اما پاداش صرفه‌جویی به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا 2 هزار تومان خواهد بود. سال گذشته 40 درصد از مشترکان خانگی، پاداش صرفه‌جویی گرفتند و حدود هزار و 350 میلیارد تومان پرداخت شد، 8 میلیون مشترک هم قبض رایگان دریافت کردند یا بستانکار شدند.
وی با بیان اینکه امسال این ظرفیت وجود دارد که همه 31 میلیون مشترک برق خانگی از پاداش صرفه‌جویی بهره‌مند شوند، گفت: ملاک گرفتن پاداش، مصرف مشابه سال گذشته همان مشترک است‌. اگر مشترکی زیر 150 کیلووات‌ساعت مصرف برق داشته باشد، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی، 2 هزار تومان پاداش دریافت می‌کند. برای مصارف تا 300 کیلووات‌ساعت هم این رقم به هزار و 500 تومان می‌رسد. برای مصارف تا 450 کیلووات‌ساعت به هزار تومان و برای مصارف تا 750 کیلووات‌ساعت هم این رقم به 500 تومان کاهش می‌یابد‌.
محرابیان تصریح کرد: اگر مشترکی که سال گذشته از دور تند کولر استفاده می‌کرد امسال از دور کند استفاده کند، در هر ماه می‌تواند 150 هزار تومان پاداش بگیرد. در مناطق گرمسیری هم اگر مشترکی یکی از کولرهای گازی خود را خاموش کند، ماهانه یک میلیون تومان پاداش خواهد گرفت و این رقم به‌ازای خاموش کردن دو کولر گازی به یک‌ و ‌نیم میلیون تومان افزایش می‌یابد.
جستجو
آرشیو تاریخی