رئیس جمهور در مراسم «امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه»:

تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید افتخارآمیز است

تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی دست دلالان را از مایحتاج مردم قطع کنند

 رئیس جمهور با تجلیل از تلاش، دلسوزی و خلاقیت کارگران در امر تولید، دستاوردهای گروه صنعتی مپنا را مایه مباهات کشور و موجب ارتقای قدرت کشور دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر روز گذشته در مراسم «اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه» که در محل شرکت صنعتی مپنا برگزار شد، با گرامیداشت «روز کارگر» و تجلیل از نقش کارگران در رونق تولید کشور، به مسأله امنیت شغلی بویژه قراردادهای چند ماهه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری اشاره و وزیر کار را موظف کرد با بررسی دقیق موضوع قراردادهای کارگری را ساماندهی کند. دکتر رئیسی درباره رفع نیاز مسکن در حوزه کارگری گفت: واحدهای تولیدی با تشکیل تعاونی‌های مسکن مقدمات لازم را فراهم کرده و بخش‌های مربوط در دولت هم برای تأمین زمین و فراهم کردن تسهیلات لازم برای ساخت مسکن تلاش کنند.
رئیس جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های پیمانکاری و نارضایتی کارگران از برخی سازکارهای مربوط به این شرکت‌ها، وزیر کار را مکلف کرد که ساماندهی ساز و کار شرکت‌های پیمانکاری را در دستور کار قرار دهد.
دکتر رئیسی درباره اصلاح مواد قانون کار و حقوق بازنشستگان کارگری دستور داد، این دو موضوع در کمیسیون کارشناسی دولت با حضور نمایندگان کارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی آن برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.
رئیس جمهور با اشاره به اعلام آمادگی نماینده یکی از تشکل‌های کارگری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: دولت سرمایه‌گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ، بانک‌ها و بخش خصوصی را دنبال می‌کند و از سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال استقبال خواهد کرد و حتماً ساز و کار اجرایی شدن این پیشنهاد در وزارت اقتصادی بررسی خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی جریان دلالی در کشور را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار مضر دانست و به همه تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کالاهای مردم و همچنین نهادهای نظارتی پیشنهاد کرد، با استفاده از ظرفیت سامانه‌های رصد و پایش در کشور، بر زنجیره تولید تا مصرف به صورت دقیق نظارت کنند تا دست دلالان از مایحتاج مردم قطع شود.
آزمایش موفق موتور کاملاً ایرانی هواپیما با حضور رئیس جمهور
همزمان با روز کارگر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در شرکت مپنا از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا در بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، سرویس و تعمیرات اساسی، موتورهای هوایی، برقی‌سازی خودرو، هوشمندسازی، صنایع انرژی‌بر، بهداشت و آب بازدید کرد. در این بازدید موتور کاملاً ایرانی هواپیمای ساخته شده در گروه صنعتی مپنا با موفقیت آزمایش شد.
جستجو
آرشیو تاریخی