قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد:

حضور ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب تهران

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتابفروشان تاکنون استقبال خوبی از نمایشگاه داشته‌اند و مستمراً در حال ثبت‌نام هستند. حدود ۲۰۰ کتابفروشی تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که در کنار آن، حدود ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی آثار خود را عرضه خواهند کرد. مجموعه صنعت نشر با دو ضلع مهم ناشران و کتابفروشان در این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت همزمان خدمات ارائه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، علی رمضانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزود: تاکنون اقداماتی توسط کمیته‌های مختلف و مجموعه ناشران کشور و همین‌طور کتابفروشان انجام شده است که این اقدامات نوید یک «نمایشگاه بسیار خوب» را می‌دهد.
وی اظهار داشت: بخشی از ناشران که غرفه‌های خودساز دارند و احتیاج دارند دقیق‌تر محل قرارگیری غرفه را مشاهده کنند از ۱۲ اردیبهشت می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نظر به کمیته فنی و اجرایی و همین‌طور به کمیته ناشران داخلی نمایشگاه مراجعه کنند.
سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: در روزهای آتی، ثبت‌نام دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی برای دریافت بُن کارت خرید کتاب آغاز می‌شود تا بتوانند از منابع در نظر گرفته شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی استفاده و آثار جدید ناشران را خریداری کنند.
او با بیان اینکه ناشران در روزهای آینده باید نسبت به بارگذاری آثارشان در بخش مجازی نمایشگاه اقدام کنند، تصریح کرد: سایت نمایشگاه از چند روز قبل بازگشایی می‌شود و مخاطبان می‌توانند نسبت به جست‌وجو، انتخاب و وارد کردن کتاب‌ها به صفحه شخصی خود اقدام کنند. لذا هرچه ناشران زودتر این اقدام را انجام دهند، احتمال در معرض انتخاب قرار گرفتن‌ کتاب‌هایشان از سوی مخاطبان بیشتر خواهد شد.
سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: دولت منابع جداگانه‌ای را برای پرداخت یارانه کتابفروشی‌ها پیش‌بینی کرده تا در سمت ناشران دچار نقصانی در پرداخت یارانه‌ها نباشیم. لذا هم ناشران و هم کتابفروشان مطلع باشند که سهمیه یارانه ناشران و امکان خرید مردم از آن محفوظ است و سهمیه یارانه کتابفروشان هم به صورت مجزا پیش‌بینی شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی