وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سیاست دولت، احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه به وضعیت واحدهای تولیدی رسیدگی می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است تا گره تولید را باز کند.
به گزارش ایرنا، صولت مرتضوی روز گذشته در بازدید از خط تولید شرکت دخانیات اظهار داشت: واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال مشکلات مختلفی دارند که باید حل شود.
بعضی از واحدها با موانعی همچون مشکلات بانکی و کم بودن سرمایه در گردش مواجه هستند که نهادها برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند و وزارت کار هم به وضعیت این واحدها رسیدگی می‌کند.
وی درباره دستمزد کارگران هم گفت: امکان اصلاح و بازنگری در دستمزد کارگران در قالب چارچوب‌های قانونی وجود دارد که در جلسه شورای ‌عالی کار وعده دادیم و اگر تغییری ایجاد شود، اعلام می‌کنیم.
تحقق بیش از یک میلیون شغل
قابل اثبات است
دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و توجه به بنگاه‌های تولیدی، به بازار کار کمک کرد. به گزارش تسنیم، معاون اشتغال گفت: تحقق بیش از یک میلیون شغل در سال قبل از هر جهتی قابل اثبات و راستی‌آزمایی است. محمود کریمی بیرانوند افزود: 3 مرحله راستی‌آزمایی نشان می‌دهد 71 درصد از کدهای ملی که به عنوان شغل ثبت شده‌اند، تأیید شده است. این بدان معناست که حداقل 930 هزار شغل در سال قبل ایجاد شده همچنین بر اساس گزارش سازمان اداری و استخدامی، 120 هزار نفر از  طریق مجوز سال‌های قبل در سال گذشته به استخدام دولت درآمدند که مجموع این دو آمار ایجاد اشتغال در سال گذشته را از یک میلیون شغل بیشتر می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی