مدیرکل هنرهای نمایشی:

گفت‌وگو و تعامل راه‌حل مشکلات تئاتر است

جشنواره عروسکی در شرف برگزاری است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و گفت‌وگو با هنرمندان را راهی برای حل مشکلات تئاتر دانست. وی همچنین از راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های جشنواره عروسکی خبر داد.
کاظم نظری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن ابراز امیدواری برای روزهای خوب تئاتر گفت: همه‌ تلاش ما این است که تعامل خوبی میان اداره کل هنرهای نمایشی و هنرمندان تئاتری ایجاد کنیم. بارها و بارها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان معاونت هنری تلاش داشتند جلسات متعددی را با هنرمندان داشته باشند. به هر حال ما در شرایط تحریمی سختی قرار داریم که این تحریم فقط مربوط به اقتصاد نبوده و تمامی حوزه‌های فرهنگ، زیرساخت‌ها و مسائل اجتماعی را دربرمی‌گیرد.
وی با اشاره به این نکته که توسعه‌ هنر هر کشور منوط به حضور هنرمندان فرهیخته و صاحبنظر آن کشور است، ادامه داد: هنرمندان با فکر و نظرشان به رشد فرهنگی جامعه کمک می‌کنند و هنر نمایش هم از این موضوع دور نیست. ما می‌توانیم تئاتر را با حوزه‌ فکر و اندیشه همراه کنیم و این مهم زمانی محقق می‌شود که ارتباط ما به بهترین شکل با بدنه‌ هنرمند و فرهیخته‌ جامعه ایجاد شود.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با برنامه‌های این اداره کل برای فعال کردن هرچه بیشتر هنر نمایش در کشور اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های خوبی ایجاد کنیم کانون‌هایی را که زیرمجموعه انجمن نمایش ایران هستند در حوزه‌های مختلف نمایشی فعال کردیم و چندین برنامه برای فعال کردن دانشگاه‌ها داریم.
نظری همچنین اعلام کرد: در حال حاضر هم جشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی در حال تدارک برای برگزاری است. ستاد اجرایی این جشنواره کار خود را آغاز کرده و از یک ماه پیش فراخوان داده است. به علاوه جشنواره‌ نمایش‌های عروسکی هم در حال از سر گرفتن فعالیت‌هایش است این جشنواره بنا بود سال گذشته برگزار شود و به دلیل آماده نبودن گروه‌های نمایشی به مرحله برگزاری نرسید.
جستجو
آرشیو تاریخی