افزایش مبادلات ایران و اوراسیا تا ۱۰میلیارد دلار

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به توافقنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، برای دستیابی به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری در کمتر از دو سال، برنامه‌ریزی شده است که با توجه به تنوع بازارها، امکان عملی شدن آن وجود دارد.
 به گزارش ایرنا، محمد رضوانی‌فر در نشست با ایلدر علیشرف، وزیر گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اشاره به توافقنامه موقت تجارت ایران و اوراسیا، اظهار داشت: اراده دولت ایران توسعه استراتژیک و گسترش روابط با کشورهای عضو است.
وی افزود: سال گذشته حجم کل مبادلات ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ۳.۳ میلیارد دلار بود که در این میان سهم صادرات ۱.۵ میلیارد دلار و سهم واردات هم ۱.۷ میلیارد دلار بوده است.
در سال گذشته حجم مبادلات ترانزیتی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم ۱.۸ میلیون تن بود که یک میلیون تن از مبدأ اتحادیه و ۷۰۰ هزار تن از ایران تبادل صورت گرفته است.
در این نشست ایلدر علیشرف، وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم گفت: بین کشورهای عضو اتحادیه با ایران موافقتنامه موقت سه ساله وجود دارد اما ما به این توافق به صورت نامحدود نگاه می‌کنیم و با تأیید توافق تجارت نامحدود، امتیازات بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی