استاندار تهران در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید:

استان تهران قلب تپنده صنعت کشور است

آذین آقاجانی/ استاندار تهران گفت: تلاش ما در استان تهران به عنوان قلب تپنده صنعت کشور این است که سهم صنعتگران این استان را به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان به فراخور نقش کشوری آنها بازگردانیم؛ چرا که این استان رتبه نخست صنعت کشوری را دارد.
علیرضا فخاری در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان تهران افزود: استان تهران به لحاظ تمرکز واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور نقشی برجسته دارد اما به نسبت ایفای نقش راهبردی، صنایع این استان با صنایع سایر استان‌ها در ارائه تسهیلات یکسان دیده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه جامعه کارگری دل در گرو پیشرفت کشور بسته است، افزود: وقتی در مقام تولید قرار می‌گیریم شأنی جز خدمت صادقانه به جامعه نداریم و انصافاً جامعه کارگری در این مسیر گام بر می‌دارند.
فخاری همچنین گفت: امروز در مقام تولید تلاش می‌کنیم بر نظام اقتصادی اثرگذار باشیم و به باور بسیاری تولید یکی از مؤلفه‌های قدرت ملی است و علاوه بر حمایت باید در این خصوص برنامه‌محور و آینده‌نگر باشیم و فرایندها و ابزارها را برای افزایش بهره‌وری اصلاح کنیم.
استاندار تهران اظهار داشت: در عرصه رقابت‌پذیری در فضای تولید باید موانع را برطرف کنیم و اقتصاد، صنعت و تولید را از چنبره نظارت‌های دولتی خارج کنیم.

ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی در تهران
حامد ویس‌کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این مراسم گفت: سال گذشته 131هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که تک به تک آنها با مشخصات و کد رهگیری در سامانه وزارت کار وارد شده و امکان رصد و پیگیری دارد.
ویس‌کرمی افزود: اکنون بیش از 2هزار و 300 تشکل کارگری و کارفرمایی صنفی فعال در استان تهران وجود دارد که نسبت به سال‌های گذشته 35 درصد رشد داشته‌ است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درباره جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید این استان توضیح داد: فرایند اجرایی این جشنواره از پاییز 1401 آغاز شد. یک هزار و 871 طرح به عنوان کاندیدای عنوان برتر از سوی کارفرمایان و کارگران عزیز ثبت نام کردند که بعد از بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی، 40 کارگر شامل چهار کارگر نمونه و همچنین هشت گروه کاری و پنج کارفرمای برتر در استان انتخاب شدند.

حفظ چرخه تولید با تلاش کارگران
علی‌اکبر مرادعباسی، معاون منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم گفت: در سالی که نام آن «افزایش تولید و مهار تورم» است قطعاً نقش کارگر بسیار پررنگ‌تر از هر گروه دیگری در بحث تولید است.
با توجه به تحریم کشور و بحران‌هایی که در حوزه تولید خودرو داشته‌ایم، این تلاش کارگران بود که موجب شد چرخه تولید ما حفظ شود و حتی افزایش یافته و وابستگی‌های ما به خارج از کشور کمتر شود.
مرادعباسی درباره برگزاری همایش امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید تهران اظهار کرد: برگزاری همایش‌های اینچنینی قطعاً نقش بسزایی در تشویق کارگران نخبه دارد و موجب می‌شود سایر کارگران هم در جهت بهبود فضای کاری خود انگیزه پیدا کرده و در راستای پیشرفت و تولید بهتر تلاش کنند.
در این مراسم از کارگران نخبه استان تهران با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره
تجلیل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی