ویژه نامه پلاس۸۱۷۰ - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۱۷۰ - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ایده‌های‌خلاقانه‌برای دوستداران محیط‌زیست

دکوراسیون ضداسترس با کمک طبیعت

میز جلو مبلی‌چوبی پایه فلزی محکم و حدود 10 تخته چوب خام برای ساخت یک میز جلو مبلی کافی است. نتیجه آن ورود طبیعتی تضمین شده و آرامش بخش به سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن شماست! از این سبک برای تولید میزهای مختلف از جمله میز قهوه خوری استفاده می‌شود.

راضیه خوئینی/ ‌طبیعت بهترین ضد استرسی است که در دنیا وجود دارد و این از نظر علمی اثبات شده است. پس چرا یک تکه کوچک از فضای سبز را به داخل خانه خود دعوت نکنیم؟ یک‌گیاه،‌عناصر‌چوبی و حتی درخت، روشی ساده اما مؤثر برای کشاندن فضای طبیعت به داخل منزل و حتی آشپزخانه و اتاق‌هایتان است.

همچنین از تکه‌های چوب یا تنه درختان به شکل خام می‌توان برای ساخت جامدادی یا حتی گلدان بهره برد. با استفاده از تنه درختان تنومند و یک تکه شیشه چندمیل دودی یا بی‌رنگ، میزهایی کاربردی ساخته می‌شود.

 

میز پاتختی با کنده‌درخت

پاتختی یا میز عسلی‌هایی از کنده های درخت که 100 درصد سبز هستند، قطعاً مورد پسند همه قرار خواهد گرفت. از این مدل دکوراسیون مینیمالیستی حتی به عنوان میز تلفن هم استفاده می‌شود. برخی نیز با ایجاد شیار یا برش‌هایی در میان کُنده‌ها از آن به عنوان محفظه‌ای برای گذاشتن مجله و کتاب بهره می‌برند. برخی هم روی این کنده‌ها، چراغ خواب یا شمع می‌گذارند.

 

کتابخانه درختی

یک کتابخانه کمی عجیب و غیرمعمول به شکل درخت که دارای قفسه‌های چوبی زیباست به اتاق شما روح می‌بخشد و زمانی که شاخه‌های این درخت بیشتر شود، شخصیت بیشتری به فضای محدود شما می‌دهد. تصور کنید کتابی را از روی قفسه‌های درختی خود انتخاب کنید، روی مبلمانی که از جنگل الهام گرفته شده است، بنشینید و خود را در دنیای خیالی و رمانتیک داخل رمان غرق کنید.

 

سبزی‌ها و‌گیاهان معطر

هیچ چیز ساده‌تر از این نیست که آشپزخانه خود را با دکوراسیونی زیبا همچون یک باغ تزئین کنید. چند گلدان، دو- سه تخته چوبی و کاشتن چند گیاه معطر. گلدان‌هایی که درون آن سبزی‌های مورد استفاده خود مانند ریحان، جعفری و گشنیز را می‌کارید تا غذاهای عطرآگین خوشمزه درست کنید. این گیاهان علاوه بر اینکه طراوت و زیبایی را به فضای آشپزخانه شما می‌افزایند، بوی لطیفی به ارمغان می‌آورند.

 

تختخواب با سایبان‌درختی

اگر از علاقه‌مندان به طرح‌های سنتی تختخواب با 4 ستون و پرده‌های سنگین برای محافظت از خود در برابر سرما، حشرات و نور هستید، امروزه پرده‌ها بیشتر تزئینی شده‌اند. برای مدل‌های طبیعی، بهتر است که آن را با پرده نپوشانیم تا شاخه‌های درخت برجسته‌تر به چشم بیایند و آرامش بیشتری به اتاق خواب ببخشند. تنها کاری که باید انجام داد این است که از میان تنه‌های درخت عبور کرد و به خوابی عمیق فرو رفت.

 

دیوارهای چوبی
کنده‌های چوبی برش خورده که روی دیوار در کنار هم قرار می‌گیرد، فضایی به سبک چوب‌بُری ایجاد می‌کند. این چوب‌ها در یک فضای انتقالی مانند ورودی منزل، راهروها یا راه پله عالی هستند و فضای گرمی را ایجاد می‌کنند. برخی از کنده‌های درخت برجسته‌تر است که به عنوان جالباسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جالباسی تنه درختی
در بخش ورودی منزل یا کفش‌کن، یک جالباسی چوبی مانند تنه درخت با شاخه‌های کوتاه و بلند قرار دهید؛ این گزینه‌ برای آویزان کردن لباس‌های دم دستی ایده‌آل است. طرحی محتاطانه و مینیمالیستی که توجه همه مهمانان را جلب می‌کند و نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت ماند.

گیاهان آویزان
آویزها و ساکولنت‌ها، گیاهانی هستند که نیاز به نگهداری کمی دارند و بدون محدودیت، زیبایی برای فضا به ارمغان می‌آورند. از آنها برای ساختن یک باغ سرپوشیده استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی محیط، یک تنفس واقعی و هوای تازه را برای شما به ارمغان بیاورند.

آشپزخانه وحشی
پیچک‌ها و گیاهان سبز به دلیل ویژگی‌های تزئینی استثنایی خود در هر شرایطی مورد توجه‌اند، حتی در آشپزخانه. پس تا می‌توانید از این گیاهان در فضای آشپزخانه خود بهره ببرید.

پارتیشن‌های چوبی
پارتیشن‌های تزئینی چوبی با تنه درختان، راه حلی جالب برای جداسازی فضاهای اختصاصی و حتی اتاق‌های خانه بدون استفاده از دیوار و گچ است. این پارتیشن‌ها ارزان و سبک‌اند و آسان نصب می‌شوند و دو فضا را به صورت کاربردی از هم جدا می‌کنند. تنه‌های درخت اصالت و آرامش بیشتری را به منزل شما دعوت خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی