2 طلا و 2 نقره حاصل کار قایقرانی ایران در روز اول قهرمانی آسیا

 مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان و پاراکانو آسیا از صبح روز گذشته در سمرقند ازبکستان آغاز شد. ملی‌پوشان ایران در دو رقابت مقدماتی و یک فینال به مصاف حریفان رفتند که صاحب یک مدال طلا و دو نقره شدند. الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دو نفره و شهلا بهروزی راد در پاراکانو طلایی‌های ایران بودند و ترنم اکبرزاده و مائده شورگشتی به مدال نقره رسیدند.
سایر قایقران‌های ایران نیز در روزهای آینده به رقابت می‌پردازند.
 
نتایج روز نخست نمایندگان ایران به ترتیب زیر است:
فینال کایاک دونفره ۵۰۰ متر زنان: الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در رقابت با حریفانی از تاجیکستان، هند، قزاقستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۱:۴۸.۴۸۵ دقیقه بر سکوی آسیا ایستادند و صاحب مدال طلا شدند. در این رقابت پاروزنان تایلند و ازبکستان دوم و سوم شدند.
پاراکانو: شهلا بهروزی‌راد در KL۳ ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با حریفانی از قزاقستان، دو حریف از هند و ازبکستان با زمان ۲:۲۲.۴۵۸ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و قزاقستان دوم و سوم شدند.
 فینال کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر جوانان: ترنم اکبرزاده در رقابت با حریفانی از هند، ازبکستان، قرقیزستان، تایلند و قزاقستان پس از قایقران ازبکستان با زمان چهار دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۱۶۵ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.
 فینال کانوی یک‌نفره ۵۰۰ متر زنان: مائده شورگشتی در  رقابت با حریفانی از قزاقستان، هند، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۲:۲۰۷۵۶ دقیقه پس از نماینده کشور میزبان دوم شد و مدال نقره کسب کرد. در این رقابت نماینده تایلند سوم شد.
جستجو
آرشیو تاریخی