همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور؛

طرح جـهاد آبرسانـی در خوزستـان افتتاح می‌شـود

رئیس‌جمهور به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت، امروز(7اردیبهشت)، سفر دو روزه خود را به استان خوزستان از شهر دزفول آغاز می‌کند تا شاهد افتتاح طرح‌هایی ازجمله 70 کیلومتر از پروژه مهم دو خطه کردن جاده اهواز-اندیمشک، پروژه‌های آبرسانی، افتتاح پالایشگاه گاز در هویزه، افتتاح چند پروژه درمانی در شهرهای مختلف استان خوزستان، با حضور رئیس‌جمهور و وزرا باشیم.
به گزارش ایرنا، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علت سفر رئیس‌جمهور به این استان را مهم بودن مسائل خوزستان برای شخص رئیس‌جمهور و هیأت دولت دانست و یادآورشد: در مجموعه مصوبات دور اول سفر هیأت دولت به این استان، اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. طی یک سال و نیم اخیر از محل اعتبارات مصوبات سفر حدود ۸ هزار میلیارد تومان تأمین منابع برای استان خوزستان صورت گرفته و این تأمین منابع، باعث شده که استان خوزستان و شهر اهواز به یک کارگاه بزرگ و فعال سازندگی تبدیل شود. منصوری یادآورشد: رئیس‌جمهور پس از دزفول، در اندیمشک حضور می‌یابد و در این شهر افتتاح پروژه‌های مختلف و دیدار مردمی را خواهیم داشت و مقصد بعدی سفر هم اهواز با تأکید بر طرح جامع شبکه فاضلاب این شهر خواهد بود و دیدار با مردم اهواز از دیگر برنامه‌های این سفر است.

آبرسانی به ۱۷۴ روستا
میثم جعفرزاده، رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از افتتاح طرح جهاد آبرسانی در ۱۷۴ روستای خوزستان همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان خبر داد. وی تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور را ۷۱۳۸ روستا اعلام کرد و افزود: ۷۶۶ روستا از این تعداد در استان خوزستان واقع شده است.
هم‌اکنون این طرح در ۱۸ شهرستان خوزستان در حال اجراست و در شهرستان‌های حمیدیه، اندیکا، خرمشهر، دشت آزادگان و هویزه، شاهد پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی این پروژه عظیم ملی هستیم.

افتتاح ۲۷ پروژه انتقال، فوق‌توزیع و توزیع برق
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) هم از بهره‌برداری از ۲۷ پروژه انتقال و فوق‌توزیع برق همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق نیز آغاز خواهد شد. آرش کردی افزود: این پروژه‌ها شامل ۲ هزار و ۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴,۸ مگاوات بانک خازنی است که با هزینه 8700 میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای خوزستان اجرا شده و به بهره‌برداری می‌رسد. وی مهم‌ترین هدف اجرای این پروژه‌ها را افزایش پایداری شبکه برق استان برشمرد و گفت: بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تأمین برق پروژه‌های صنعتی و غیره از دیگر اهداف اجرای این پروژه‌های برقی به شمار می‌رود.

آغاز ساخت واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان
در قالب سفر استانی به خوزستان، روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملیات ساخت واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان با اعتباری بیش از ۷۲ میلیارد ریال آغاز شد. صولت مرتضوی در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی تا سه ماه آینده، روزانه ۳۰ تن به ظرفیت تولید کلر در پتروشیمی آبادان افزوده می‌شود و تولید در این واحد صنعتی به ۸۰ تن در روز خواهد رسید. با بهره‌برداری از این واحد، سودآوری سالانه پتروشیمی آبادان هم به هزار و ۷۳۲میلیارد ریال خواهد رسید. خودکفایی در تولید و پاسخگویی به نیازهای کشور، رقابت با سایر تولیدکنندگان و افزایش صادرات با توجه به افزایش خلوص محصول، از دیگر اهداف احداث این واحد در پتروشیمی آبادان است.

جستجو
آرشیو تاریخی