تیم امید و آینده‌ای که روشن نیست

خداحافظ المپیک

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


تیم فوتبال امید یکی از بدترین دوره‌های خودش را سپری می‌کند. این تیم از شهریورماه سال گذشته که حضورش در بازی‌های کشورهای اسلامی منتفی شد و پس از آن هم مهدی مهدوی کیا سرمربی وقت امید‌ها با اتمام قراردادش و نداشتن پیشنهاد از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک از این تیم جدا شد و تهران را به مقصد هامبورگ ترک کرد. از آن روزها حداقل شش ماه می‌گذرد، مدت زمانی که برای آماده‌سازی تیم امید در راه رسیدن به بلیت بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس بسیار حیاتی بود. این مدت زمان اما به جای اینکه برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی بگذرد به مصاحبه‌های گاه و‌‌‌ بی‌گاه مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج برای زمان انتخاب سرمربی جدید این تیم گذشت. وعده‌هایی بی‌ثمری که تا همین الان هم ادامه دارد و مشخص نیست سرمربی جدید امیدهای فوتبال ایران برای حضور در تورنمنت‌های پیش رو چه زمانی انتخاب می‌شود.

هشدار وزیر هم کارساز نبود
روز شنبه هفته گذشته جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی کمیته ملی المپیک با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و در آن رشته‌های مسافر بازی‌های آسیایی انتخاب شدند. فوتبال اما در آن جلسه به علت مشخص نبودن نفر اول کادر فنی‌‌‌ اش از وزیر هشدار حذف از فهرست رشته‌های اعزامی ورزش ایران به هانگژو 2022 را دریافت کرد و قرار شد فدراسیون فوتبال تا یک هفته آینده از زمان برگزاری آن جلسه سرمربی جدید امید‌های ایران را انتخاب کند و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم را برای حضور در رویداد‌هایی که پیش‌تر به آنها اشاره شد را نهایی کند و به کمیته ملی المپیک برای اقدام نهایی تحویل بدهد. مهلت فدراسیون نشینان برای مشخص کردن سرمربی تیم امید چند روز پیش به پایان رسید و مطابق آنچه پیش‌تر هم انتظار می‌رفت کادر فنی تیم همچنان در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد. البته احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد که سرمربی جدید امید‌ها تا یک هفته دیگر انتخاب خواهد شد، اتفاقی که حتی اگر رخ بدهد بازهم فدراسیون هشدار وزیر را جدی نگرفته است و در مهلت مقرر سرمربی را انتخاب نکرده است.

فرصت‌هایی که از دست رفت
مسابقات جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا 2024 زمستان به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود. مسابقاتی که برای تیم‌های آسیایی حکم انتخابی بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس در رشته فوتبال را دارد. تورنمنت مهمی که کمتر از یک سال تا آغاز آن باقی مانده است و تیم‌های رقیب امید‌های کشورمان درحال آماده‌سازی برای حضوری قدرتمند در آن هستند. در این شرایط اما تیم امید کمی بیش از شش ماه است که بلاتکلیف است و در این میان دو فیفادی آبان ماه سال گذشته و فروردین ماه سال‌جاری را به علت تعلل مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید از دست داد و از این لحاظ فاصله بسیاری با تیم‌های قدرتمند قاره نظیر ژاپن، کره و سایرین دارد زیرا آنها به علت برگزاری بازی‌های تدارکاتی در دوفیفادی گذشته آمادگی بهتری نسبت به تیمی که شش ماه است اردو برگزار نکرده است، دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی