بازداشت 40 گرداننده صفحات مجازی

عاملان انتشار تصاویر خصوصی زنان در شبکههای اجتماعی از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: مدتی قبل چند زن جوان با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کردند که تصاویر خصوصی‌شان در فضای مجازی منتشر شده و این موضوع موجب بر هم زدن آرامش روانی آنها و خانوادهشان شده است.
با شروع  تحقیقات  توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شاکیها مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپها و... منبع انتشار این تصاویر است و مدیران این صفحات بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی افراد و با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف این زنان کرده‌اند.
معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی افزود: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی زنان کرده بودند، دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است. رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشاردهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به تصویربرداری از آنها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این صفحات در مجموع بیش از سه میلیون دنبال کننده داشتند به کاربران فضای مجازی هشدار داد  تصاویر یا اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و دیگران را به حریم شخصی خود راه ندهند چرا که دلالان مجازی در فضای سایبر کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند.
جستجو
آرشیو تاریخی